‎توقف تولید و تعویق سه ماهه حقوق ۱۲۰ کارگر کوهرنگ شهرکرد

‎سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ – هرانا – دبیر خانه کارگر شهر کرد از تعویق سه ماه و نیم حقوق ۱۲۰ کارگر کارخانه لبنیات کوهرنگ خبر داد و گفت: تولید در این کارخانه از مهر ماه سال جاری متوقف شده است اما کارگران در محل کار حضور می‌یابند.

«عبدالله رئیسی» با اعلام این خبر به ایلنا گفت: کارفرمای این کارخانه محصولات لبنی به بهانه افزایش مشکلات مربوط به کمبود نقدینگی، کارخانه را موقتا تعطیل اعلام کرده است و کارگران در طول یک ماه گذشته در محل کارخانه بلاتکلیف‌اند.



او تعداد کارگران این واحد را در سال گذشته ۲۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: ۸۰ کارگر در شش ماهه نخست سال جاری به مرور با اتمام قرار داد کاری‌شان تعدیل شده‌اند.

دبیر خانه کارگر شهرکرد شروع مشکلات تولید و به تبع کارگران را از سال ۸۶ در پی واگذاری کارخانه از بخش دولتی (بنیاد شهید) به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: کارفرما در خصوص مشکلات واحد خود به کارگران پاسخگو نیست و در میان مسئولان استانی نیز قاطعیتی برای حل مشکلات کارگران مشاهده نمی‌شود.

رئیسی در خاتمه تجهیزات و ماشین آلات این واحد تولید لبنیات را «مدرن» توصیف کرد و گفت: ادعای اقتصادی نبودن فعالیت با توجه به تکنولوژی مورد استفاده در این کارخانه خلاف واقع است.

گفتنی است، گروه صنعتی فلات کوهرنگ در شهر کیان از توابع شهرستان شهرکرد و در فاصله هفت کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال