‎تجمع دانشجویان امیرکبیر در اعتراض به مرگ کارگر نوجوان

‎۰۴ آذرماه ۱۳۹۲ – ‎ایلنا – یک کارگر ساختمانی صبح روز گذشته با سقوط از روی داربست ساختمان ابوریحان واقع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر درگذشت. یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر به ایلنا گفت: «عرفان ممی‌زاده» کارگر ساختمانی ۱۷ ساله ساعت ۱۱ صبح روز گذشته (یکشنبه ۳ آذر ماه) از روی داربست طبقه ششم ساختمان ابوریحان (دانشکده مهندسی برق و مکانیک) واقع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به پایین سقوط کرد و درگذشت.

به گفته این شاهد عینی، این کارگر جوان وسایل ایمنی کار از جمله کمربند مخصوص کار بر روی داربست را به همراه نداشته است.
‎وی افزود: بعد از این حادثه، بیش از ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در اعتراض به عدم اجرای قانون کار و استخدام کودکان در پروژه‌های ساختمانی این دانشگاه در مقابل ساختمان ابوریحان تجمع کردند.
‎گفتنی است ماد‏ه‏‌ ۸۴ قانون کار پیش‌بینی کرده، حداقل سن کار در مشاغل و کارهایی که ماهیت آن برای سلامتی یا اخلاق کارآموزان و نوجوانان زیان‏‌آور است، ۱۸ سال تمام خواهد بود و تشخیص این امر با وزارت کار است.
‎این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر در پایان تصریح کرد: پیمانکار این پروژه ساختمانی که یک نوجوان زیر سن قانونی کار را به صورت روز مزد به کار گرفته است، سایر پروژه‌های داشگاه صنعتی امیرکبیر از جمله ساختمان دانشکده مهندسی پزشکی را نیز بر عهده دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال