‎عدم پاسخگویی به خانواده سعید زینالی علی‌رغم وعده‌ها

چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۲ – هرانا – مسئولین کماکان در مقابل سرنوشت سعید زینالی با وجود گذشت ۱۴ سال سکوت اختیار کرده‌اند. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید زینالی در جریان اعتراضات دانشجویی پس از حمله به کوی دانشگاه در تیر ۱۳۷۸ توسط نیروهای امنیتی در منزل بازداشت شد و تاکنون خبری از وی به دست نیامده‌ است.

نهادهای امنیتی پس از پیگیری‌های فراوان خانواده وی حفاظت اطلاعات سپاه را عامل بازداشت وی اعلام کردند اما آن نهاد نیز پاسخی پیرامون سرنوشت وی ارائه نکرده‌ است.
‎اکرم نقابی مادر این زندانی سیاسی مفقودالاثر به گزارشگر هرانا گفت: “دیروز من دادستانی بودم. به من یک شماره دادند و گفتند ما از دانشگاه پیگیری کردیم و دانشگاه به ما جواب نداده. من هم به ایشان گفتم سعید من را مگر دانشگاه بازداشت کرده؟ مگر دانشگاه سعید من را پانزده سال نگهداشته؟”
‎وی در ادامه بیان داشت: “آقای آوایی دادستان و مسئول حقوق شهروندی ابتدا به ما وعده داد که از نماینده سپاه در مورد سرنوشت سعید سئوال می‌کند که با وجود گذشت چند ماه هیچ جوابی نداده است. ما دوباره به دادستانی رفتیم و جویای وضعیت سعید شدیم ولی بازهم هیچ جوابی نگرفتیم. یکی از مسئولین به نام تورج گزارشی داده بود که سعید به زندان اوین نیز منتقل شده ولی معلوم نیست بعد از اوین چه بلایی به سر سعید آمده است.”
‎وی همچنین گفت: “ما به خود آقای حسن روحانی نامه نوشتیم. برای علی مطهری نامه نوشتیم. برای آقای لاریجانی نامه نوشتیم. ولی جواب قطعی‌ای به ما نداده‌اند. من زمانی که به دیدن آقای خاتمی رفتم ایشان نیز گفت ما شماره پرونده‌ها را به آقای روحانی داده‌ایم و قرار است ایشان جواب بدهند. اکنون یک ماه گذشته و هنوز جوابی به ما نداده‌اند و ما منتظر تماس هستیم.”
‎اکرم نقابی در پایان خاطرنشان کرد: “سعید من آن موقع ۲۲ سالش بود. ولی اکنون ۳۷ ساله است. یعنی در این مملکت یک نفر از مسئولین نیست که به من بگوید چه بلایی به‌سر پسر من آمده است؟”
‎اکرم نقابی تا کنون یک بار به دلیل مصاحبه با صدای آمریکا و یک بار دیگر به دلیل شرکت در جمع مادران عزادار در پارک لاله دستگیر و زندانی شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال