‎تجمع کارگران فولاد زاگرس در اعتراض به هفت ماه تعویق حقوق

‎جمعه , ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ – IranSOS – کارگران فولاد زاگرس در اعتراض به تعویق هفت ماهه در پرداخت حقوق شان در مقابل فرمانداری شهرستان قروه (واقع در استان کردستان) تجمع کرده‌اند. به گزارش ایلنا، یکی از نمایندگان کارگران در این باره گفت: نزدیک به ۲۰۰ کارگر فولاد زاگرس از صبح روز (چهارشنبه ۹ بهمن ماه) در اعتراض به تعویق هفت ماهه در پرداخت حقوق شان در مقابل فرمانداری شهرستان قروه تجمع کرده‌اند.

وی در تشریح علت دیگر نارضایتی کارگران، افزود: کارفرما حق بیمه کارگران را در ماه‌های تیر، مرداد، آبان، آذر و دی به حساب تامین اجتماعی واریز نکرده است و ادامه این روند نگران کننده به نظر می‌رسد.
‎وی با اشاره به دیدار چندی پیش وزیر کار با نمایندگان کارگران و قول این مقام دولتی مبنی بر حل مشکلات، گفت: کارخانه ذوب آهن اصفهان ابراز تمایل کرده که فولاد زاگرس را احیاء کند اما به نظر می‌رسد سهامداران فولاد زاگرس تمایلی به این کار ندارند.
‎این نماینده کارگری افزود: بخشی از سهام معدن سنگ آهن «یاسوکند» به سهامدارن فولاد زاگرس تعلق دارد و آن‌ها ترجیح می‌دهند به جای راه اندازی مجدد کارخانه، مواد خام اولیه را بفروشند.
‎وی در پایان اظهار داشت: اکنون تعدادی از کارگران به نمایندگی از سایر معترضان به ملاقات «حسن رسولی» فرماندار شهرستان قروه رفته‌اند تا مشکلات کارگران را با وی در میان بگذارند.
‎در همین رابطه، «شهریار بسطامی» مدیر روابط عمومی فرمانداری قروه، علت تجمع کارگران فولاد زاگرس را معوقات چندین ماهه آن‌ها عنوان کرد و گفت: مدیرعامل این کارخانه به فرمانداری آمده تا به مشکلات کارگران رسیدگی کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال