‎۱۴۰۰ کارگر معدن البرز شرقی بیش از دو ماه حقوق نگرفته‌اند

‎دوشنبه ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – عضو شورای اسلامی کارگران معادن زغال سنگ البرز شرقی در استان سمنان از تعویق بیش از ۲ ماه حقوق ۱۴۰۰ کارگر شاغل در این واحد، به دلیل آنچه از سوی کارفرما کمبود منابع مالی عنوان می‌شود، خبر داد. «رحمان عجم» از نمایندگان کارگران معادن زغال‌سنگ البرز شرقی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: علاوه بر تعویق بیش از ۲ ماه  حقوق کارگران، با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، عیدی، سنوات و پاداش پایان سال کارگران نیز که هر ساله در دی ماه پرداخت می‌شد امسال به تاخیر افتاده است.

این فعال کارگریدر معادن زغال سنگ البرز شرقی به یکی دیگر از مشکلات صنفی این کارگران اشاره کرد و پیرامون رقم سنوات پایان خدمت کارگران مشمول بازنشستگی دراین معدن گفت: کارگران مشمول قانون کار وتامین اجتماعی در مقایسه با کارکنان استخدامی فولاد کشور از رقم سنوات یایین تری بهره مند می‌شوند.
‎تاخیر شرکت فولاد دلیل تعویق حقوق کارگران
‎در این زمینه «ربیعی‌نژاد» مدیر عامل معادن زغال سنگ البرز شرقی ضمن تایید تعویق حقوق کارگران این معدن، دلیل اصلی به تاخیر افتادن حقوق کارگران را پرداخت نشدن به موقع منابع مالی این شرکت از سوی شرکت ملی فولاد دانست.
‎او با بیان اینکه در ۵ سال گذشته حقوق کارگران معدن البرز شرقی با یک ماه تاخیر پرداخت می‌شده است و «این موضوع در این معدن باب شده بود»، افزود: در حال حاضر ۵ ماه است که شرکت ذوب آهن هیچ پولی به حساب معدن البرز شرقی واریز نکرده است.
‎گفتنی است، شركت معادن زغال‌سنگ البرز شرقی، یكی از بزرگترین تولید کنندگان كنسانتره زغالسنگ به منظور استفاده در كوره‌های كك سازی ذوب آهن اصفهان به شمار می‌رود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال