‎شناسایی هزار و ۲۴۲ دانش آموز دختر بازمانده از تحصیل در استان کرمانشاه

چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۱۰-IranSOS- هزار و ۲۴۲ دانش آموز دختر در سال جاری به عنوان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بسیاری از آنان دوباره راهی مدارس شدند. مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان کرمانشاه اظهار داشت: یک هزار و ۲۴۲ دانش آموز دختر در سال جاری به عنوان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی و با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بسیاری از آنان دوباره راهی مدارس شدند.

به گزارش  ایلنا از کرمانشاه، آیت الله آزرمی صبح چهارشنبه در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده گفت: ضرورت دارد که یک برنامه کامل و جامع در بخش‌های مختلف در حوزه بانوان استان متناسب با برنامه ششم توسعه تدوین شود.
‎وی افزود: این برنامه و چشم انداز باید با دقت کامل طراحی شود و این مهم یک تلاش جمعی و همگانی با نظارت حوزه بانوان استانداری را می‌طلبد.
‎آزرمی تصریح کرد: براساس این چشم انداز، برنامه‌های حوزه بانوان باید به صورت همه جانبه و جامع دنبال شود همچنین این برنامه باید مسائل و مشکلات بانوان در حوزه‌های مختلف برای سال‌های آینده را مورد بررسی دقیق قرار دهد.
‎معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه با تاکید بر توجه ویژه به مسائل بانوان بویژه دختران بازمانده از تحصیل در شهر‌ها و روستا‌ها، بیان داشت: باید با یک روش نوین و جدید زمینه‌ای فراهم شود که همه دختران در شهر‌ها و روستا‌ها قادر به ادامه تحصیل باشند و برخی‌ها به جهت برخی مشکلات از تحصیل باز نمانند.
‎وی همچنین خواستار در نظر گرفتن راهبرد‌ها و اهداف به صورت جامع به منظور تقویت باورهای بومی و محلی در جهت افزایش علم آموزی فارغ از مفهوم جنسیتی و کسب مهارت‌های زندگی در روستا‌ها به ویژه برای دختران روستایی شد.
‎درادامه موسوی، مشاور امور بانوان آموزش و پرورش استان، در این زمینه گفت: هدف از ارائه این برنامه جذب بازماندگان از تحصیل در آموزش و پرورش و برخورداری از حقوق مدنی یکسان فارغ از حوزه جغرافیایی و تفاوت جنسیتی در مدارس استان است.
‎وی آمار کل دانش آموزان استان را ۳۱۶هزار و ۹۹۳ نفر اعلام کرد که از این تعداد ۱۴۹هزار و۳۷۶ نفر دختر و۱۶۷هزار و۶۱۷ نفر پسر است.
‎به گفته این مسئول آمار کل دانش آموزان ابتدایی ۱۶۹هزار و ۹۷ نفر دانست که ۸۱هزار و۵۸۷ نفر دختر و مابقی که ۸۷هزار و۵۱۰ نفر می‌باشد، پسر هستند.
‎موسوی آمار دانش آموزان متوسطه اول را ۴۸هزار و هفت نفر و در متوسطه دوم ۶۸هزار و ۶۶۱ نفر اعلام کرد.
‎وی درپایان اظهار کرد: هزارو ۲۴۲ دانش آموز دختر در سال جاری به عنوان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی شدند که با پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان خیلی از این افراد دوباره راهی مدارس شده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال