‎درخواست تقی رحمانی، همسر “نرگس محمدی” از فعالان حقوق کودکان

دوشنبه ۰۱ تیر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۲۲-IranSOS- تقی رحمانی، فعال سیاسی، از مشقات کودکانش، در ملاقات کابینی با نرگس محمدی، در زندان انتقاد کرده است. به گزارش هرانا به نقل از سحام، تقی رحمانی فعال ملی – مذهبی، ساکن خارج از ایران، از ملاقات‌های کابینی کودکانش با “نرگس محمدی” فعال حقوق بشر، در زندان انتقاد کرده و آن را “دردآور و سخت” خوانده است.

وی از فعالان حقوق کودکان نیز خواسته که برخی از اوقات علاوه بر “انتقاد به حق” از خانواده‌های زندانیان سیاسی، به این بعد از حقوق کودکان هم توجه کنند و تلاش مدنی درخوری را سامان داده، از حقوق کودکانی که والدین‌شان در زندان هستند، دفاع کنند.
‎به نظر می‌رسد اشاره آقای رحمانی، به فیلم منتشر شده در “سحام” پس از بازداشت نرگس محمدی بوده که با فشار فعالان حقوق کودکان مواجه شد و آقای رحمانی درخواست حذف آن فیلم را از “سحام” کرد.
‎مدافعان حقوق کودکان، گفته بودند که فرزندان زندانیان سیاسی را نباید با هدف “تحریک احساسات عمومی” به میدان مبارزه سیاسی کشاند، نظریه‌ای که در عین حال موافقان و مخالفان خود را نیز دارد.
‎تقی رحمانی، همسر “نرگس محمدی” در این خصوص نوشته است:
‎“یک‌شنبه علی و کیانا ملاقات کردند، ملاقات‌های کابینی برای بچه‌ها دردآور است و هم سخت. قوه قضائیه در ایران با حداقل نیرو، حداکثر زندانی را کنترل می‌کند، این نوع کنترل خودش “جرم‌زا و جرم خیز” در آینده می‌شود، علی و کیانا مانند کودکان دیگر از ملاقات کابینی دلخور هستند و بچه‌های ۱۱ مادری که بند زنان هستند، از این دو کودک بیشتر از ملاقات کابینی آزرده هستند، باید در بندی که امکان تلفن هم ندارد، گه‌گاه منتظر ملاقات حضوری باشند که از جنبه حق زندانی به امتیاز و اهرم فشار بر زندانی تبدیل شده است که نظم معینی هم ندارد، حال سوال این است که طرفداران حقوق کودک که از خطاهای رخ داده خانواده زندانیان انتقاد به حق می‌کنند، آیا نمی‌توانند در برنامه‌ای حساب شده، بحث حقوق کودک در دیدار با مادر و پدر زندانی راه بیندازند و برای آن تلاش کنند، این تلاشی مدنی و درخور ارج خواهد بود”.
‎لازم به ذکر می باشد، نرگس محمدی که پانزدهم اردیبهشت در خانه‌اش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، اتهامات خود را “اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی”، “تبلیغ علیه نظام” و تأسیس گروه ضداعدام “لِگام” عنوان کرده بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال