‎مکارم: قانون امر به معروف و نهی از منکر باید اجرا شود

چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۷-۰۸-IranSOS- مکارم‌شیرازی از مراجع تقلید شیعه در قم، می گوید که مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر باید به مرحله اجرا گذاشته شود. به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، مکارم شیرازی به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و مدعی شد: “بعد از ۳۵ سال در جمهوری اسلامی قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس تصویب شد و شورای نگهبان آن را تایید کرد و در مقام اجرا بعضی از مسئولان اما و اگرهایی دارند”.

وی ادعا کرد: “امیدوارم اگر مشکلی دارند حل کنند و قانون امر به معروف و نهی از منکر را در جمهوری اسلامی اجرا کنند”.
‎وی درباره چگونگی اجرا شدن امر به معروف و نهی از منکر توضیح داد و گفت: “جامعه با امر به معروف و نهی از منکر اصلاح خواهد شد، اگر کسی در گوشه‌ای رفت و آمد مشکوکی را می‌بیند و گمان می‌کند که مواد مخدر مورد معامله قرار گرفته است می‌تواند به مسئولان اطلاع دهد تا با آن برخورد کنند و بساطش را برچینند”.
‎مکارم‌شیرازی به امر به معروف و نهی از منکر در محیط خانواده و دوستان اشاره کرد و گفت: “اگر جوانی نماز نمی‌خواند باید با او با احترام، دوستی و محبت صحبت کرد، هر چند ممکن است در اولین بار حاصلی به همراه نداشته باشد لیکن بار چهارم اثر خود را خواهد گذاشت”.
‎وی ادعا کرد: “جلوگیری از رفاقت جوانان از طریق امر به معروف و نهی از منکر به انحاء مختلف باعث خواهد شد تا جلوی طلاق گرفته شود، ازدواج‌ها بهتر انجام گیرد و جامعه به سمت اصلاح پیش رود”.
‎آیت‌الله مکارم‌شیرازی تأکید کرد: ما امیدواریم که قانون امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اجرا شود؛ در سال‌های گذشته امر به معروف و نهی از منکر مظلوم واقع شده است و دشمنان تلاش دارند تا این فریضه اسلامی را مساوی با خشونت جلوه دهند و ادعا می‌کنند که ترویج امر به معروف و نهی از منکر مساوی ترویج دعوا با مردم و خشونت در جامعه است.
‎مکارم‌شیرازی با تأکید دوباره بر لزوم توجه به امر معروف و نهی از منکر ادعا کرد: “حالا که این قانون تصویب شده است امیدوارم مراحل اجرایی خود را طی کند و باعث عوض شدن چهره جامعه ما شود”.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال