‎دادستان زاهدان امام جمعه راسک و همراهانش را به اعدام تهدید کرد

جمعه ۲۹ شهریور ۱۳۹۲ – هرانا – پس از سومین جلسه دادگاه فتحی‌محمد نقشبندی و همراهانش، دادستان زاهدان با حضور در محل بازداشت ایشان اعلام کرد بدون شک عده‌ای از شما اعدام خواهند شد. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۲۵ شهریور ماه سومین جلسه رسیدگی به اتهامات فتحی‌محمد نقشبندی و ده نفر از همراهانش برگزار شد.

حبیب الله سربازی خبرنگار و برنامه ساز تلویزیون در این رابطه به گزارشگر هرانا گفت: در طی این جلسه نیز متهمین اتهامات انتسابی را کذب خوانده و از خود دفاع کردند.
‎وی هم چنین گفت: بعد از این جلسه محمد مرزیه دادستان زاهدان پیش از اعلام حکم دادگاه برای این زندانیان با حضور در محل نگه داری آن‌ها و ملاقات با مولوی نقشبندی، حاجی ملک محمد آبادیان و همراهانشان به آن‌ها گفته است: بدون شک حکم اعدام عده‌ای از شما صادر خواهد شد. وی مشخص نکرده است قصد درخواست صدور حکم اعدام چه افرادی از این زندانیان را دارد و تنها با قطعی خواندن این حکم موجی از نگرانی را در میان این زندانیان و خانواده‌های آن‌ها و عموم مردم بلوچستان ایجاد کرده است.
‎سربازی همچنین ادامه داد: این سخنان دادستان زاهدان در حالی بیان می‌شود که هنوز حکم دادگاه در مورد این متهمین صادر نشده است و در جریان هر سه جلسه دادگاه زندانیان تهمت‌های وارده به آن‌ها را قبول نکرده و کلیه اعترافات را زیر فشار شدید شکنجه عنوان کرده‌اند.
‎اسامی این ۱۱ زندانی اهل سنت عبارت است از: فتحی‌محمد نقشبندی، عبدالغفار نقشبندی، ملک محمد آبادیان، هادی آبادیان، عبدالله آبادیان، گل محمد پلیده‌ای، جابر آبادیان، فواد آبادیان، نظام الدین ملازاده، فقیر محمد رئیسی، حمید ملازاده.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال