‎رهایی از اعدام پس از خرید ۴٠ ‌سال نماز برای مقتول

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴-۲۰۱۶-۰۱-۰۵-IranSOS- پسر جوانی که به اتهام “قتل” محکوم به اعدام شده بود، با شرط تنها پسر مقتول مبنی بر پرداخت ۵٣‌ میلیون تومان و ۴٠‌ سال نماز و روزه برای مقتول از اعدام رهایی یافت. به گزارش هرانا به نقل از شهروند، پسر جوانی که به اتهام “قتل” پدر دختر مورد علاقه‌اش محکوم به اعدام شده بود، با شرط تنها پسر مقتول از مجازات اعدام رهایی یافت. متهم با پرداخت ۵٣‌ میلیون تومان، ۴٠‌ سال نماز و روزه را برای مقتول خرید و توانست از اعدام رهایی یابد.

ماجرای این پرونده به ٢‌سال پیش یعنی ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه روز۳۰ دی ماه ‌سال ٩٢ برمی‌گردد.
‎آن روز مردی ۵۵ ساله هنگام خواب در طبقه سوم ساختمان مسکونی در منطقه جیحون تهران به قتل رسید. تحقیقات ابتدایی نشان از یک گروگانگیری می‌داد.
‎اما پس از کاوش های ابتدایی برای تیم تحقیق مشخص شد که دختر مقتول با همدستی پسر مورد علاقه‌اش نقشه قتل پدرش را اجرا کرده است. با اعترافات این دختر همدست وی نیز دستگیر شد و در بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف کرد. پس از آن پرونده با صدور کیفرخواست، برای رسیدگی به شعبه ١١٣ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. ۶ ماه پیش این دختر و پسر روبروی ۵ قاضی جنایی قرار گرفتند و از خود دفاع کردند.
‎در آن جلسه پسر مقتول جزییات روز حادثه را شرح داد و بعد از آن از دادگاه برای قاتل پدرش تقاضای قصاص کرد، او اما از خواهرش گذشت کرد.
‎سپس متهمان نیز از خودشان دفاع کردند و در پایان این جلسه هیات قضائی پسر جوان را به قصاص و دختر را هم به ۵‌ سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند.
‎این درحالی بود که مادر مقتول رضایت خود را نسبت به هر دو متهم اعلام کرد، ولی پسر مقتول همچنان خواهان قصاص قاتل پدرش بود.
‎بنابراین حکم قصاص متهم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید که پسر مقتول در روزهای آخر رضایت خود را اعلام کرد. بنابراین پرونده بار دیگر برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
‎صبح دیروز متهم در مقابل هیأت قضائی ایستاد و این‌بار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
‎او در مورد نجاتش از اعدام به هیأت قضائی گفت: “تنها پسر مقتول شرط گذاشت که چندین ‌سال برای پدرش نماز و روزه بخرم. من هم پول دیه را به مبلغ ۵٣‌ میلیون تومان پرداخت کردم و ۴٠‌ سال نماز و روزه برای مقتول خریدم. همین شد که پسر مقتول هم رضایت داد و من نجات پیدا کردم.”
‎با این اظهارات در پایان جلسه هیأت قضائی وارد شور شدند و متهم را به زندان محکوم کردند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال