‎نجات یک محکوم به اعدام دارای اخلال روانی از چوبه دار

دوشنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵-۲۰۱۶-۰۴-۲۵-IranSOS- محکوم به اعدامی که برادرزن خود را به خاطر طلبی ناچیز به قتل رسانده بود، با رضایت بی‌قید و شرط اولیای دم پس از ۸ سال حبس از طناب‌دار نجات یافت. پزشکی قانونی پس از چند جلسه روانکاوی، تایید کرده بود که متهم دارای اخلال روانی است با اینحال مدعی شد وی در زمان وقوع جرم اراده کافی برای کنترل خود داشته است.

به گزارش هرانا به نقل از اعتماد، رسیدگی به این پرونده از پنجم تیر ۸۷ با اطلاع پلیس از وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل در شرق تهران آغاز شد. با حضور ماموران مشخص شد مردی میانسال – متهم – در یک ساختمان نیمه‌کاره با برادرزن خود درگیر شده، او را با ضربه چاقو به قتل رسانده و فرار کرده است. به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشکیل و برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
‎با اعتراف متهم به قتل، کیفرخواست پرونده صادر و برای صدور حکم به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی مقدم ارسال شد. پزشکی قانونی پس از چند جلسه روانکاوی، تایید کرد که متهم با وجود داشتن اختلال روانی، در زمان وقوع جرم اراده کافی برای کنترل خود داشته است. با این رای، متهم به قصاص -اعدام- محکوم شد. او که حکم قصاص را در یک قدمی خود می‌دید، این‌بار در دادگاه با رضایت بی‌قید و شرط پدرزنش – ولی دم – روبه‌رو شد تا پس از هشت سال زندان، طعم آزادی را بچشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال