افزایش تعداد اعدام ها به دو زندانی در زندان قزوین

سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵-۲۰۱۷-۰۱-۰۳-IranSOS- تعداد اعدام های روز گذشته در زندان قزوین به دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر افزایش یافت. به گزارش هرانا به نقل از رکنا، این دو زندانی که مجید و نصرت نام داشتند در دو پرونده جداگانه به اتهام حمل ماده مخدر شیشه به اعدام محکوم شده بودند.

محمود محمودخانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز قزوین در این باره گفت: «یکی از این پرونده‌ها دارای دو متهم بود که آنها پس از دستگیری با تعیین وکیل محاکمه شدند.

«مجید. ذ» ۳۴ ساله مجرد و دارای یازده سابقه کیفری که هفت فقره از آنها مربوط به مواد مخدر بوده و «قدرت.ک» ۳۰ ساله متأهل دارای دو سابقه کیفری در زمینه مواد روانگردان بودند.»

وی افزود: «مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین با دریافت گزارش فعالیت متهمان با اقدام های ویژه هر دو متهم را درحالی که مواد روانگردان را با یک خودرو پژو تاکسی حمل می‌کردند، غافلگیر و ۹۰۰ گرم ماده مخدر شیشه را از صندوق عقب خودرو کشف و ضبط کردند. پس از بررسی‌های فراوان به استناد بند ۶ از ماده ۸ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر «مجید.ذ» از بابت حمل شیشه به اعدام و مصادره اموال ناشی از جرم محکوم شد.»

به گفته وی: «در دومین پرونده نیز سه متهم در جریان قاچاق مواد با وانت سفید رنگی تحت تعقیب قرار گرفتند، که با هشیاری پلیس هر سه آنها به دام افتادند. پرونده متهمان پس از بررسی و تعیین وکیل به دادگاه ارسال شد و دادگاه با توجه به اعترافات متهم ردیف اول به نام نصرت درباره حمل مواد مخدر و روانگردان، این متهم به خاطر حمل ۹۸۰ گرم حشیش به پرداخت۲۰ میلیون ریال جزای نقدی و پنجاه ضربه شلاق و دوسال و نیم حبس تعزیری و برای حمل یک کیلوگرم شیشه نیز به اعدام محکوم شد. آرای صادره پس از صدور در دیوان عالی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید دادستانی کل کشور به اجرا درآمد.»

با این حال، هرانا روز گذشته هویت یکی از این اعدام شدگان را نصرت خزائی گزارش کرده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده خزائی به گزارشگر هرانا تاکید کرد: “روز گذشته به نصرت و خانواده اش ملاقات دادند اما هیچ کدام نمی دانستند قرار است حکم اعدامش اجرا شود. در واقع روی پرونده نصرت تخفیف هم خورده بود و در دست پیگیری بود. اما بعد از ملاقات او را به انفرادی منتقل و صبح امروز اعدام کردند.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال