معوقات مزدی معلمان مدارس خارج از کشور و کارگران شهرداری رشت

سه شنبه ۰۳ اردیبهشت٬ ۱۳۹۸–IranSOS- معلمان مدارس خارج از کشور ۶ ماه حقوق و یک سال حق مسکن پرداخت نشده دارند. بنا بر خبری دیگر رئیس شورای شهر رشت از معوقات مزدی کارگران شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش هرانا به نقل از ایلنا، معلمان مدارس خارج از کشور چند ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.

معلمان مدارس خارج از کشور ۶ ماه حقوق و یک سال حق مسکن پرداخت نشده دارند.

این معلمان گفتند: “در شش ماه گذشته، ریالی به حسابمان پرداخت نشده و این مساله زندگی و معاش ما را با مشکلات بسیار مواجه کرده است”.

این معلمان از مراجعات مکرر خود به مقامات مسئول خبر دادند و گفتند: “روز گذشته نیز به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کردیم و خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شدیم”.

این معلمان ابراز امیدواری کردند که مسئولان امر، شرایط اقتصادی را درک کنند و  هرچه سریعتر معوقات مزدی پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، مطالبات معلمان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد که دولت ۶۰۰ میلیارد تومان آن را در روزهای گذشته به وزارت آموزش و پرورش پرداخت کرده است.

معوقات مزدی کارگران شهرداری رشت

به گزارش ایلنا، رئیس شورای شهر رشت با تاکید بر پرداخت به موقع حقوق کارگران خدمات شهری اظهار داشت: “قابل تحمل نیست با گذشت یک ماه از فروردین، هنوز حقوق اسفند پرداخت نشده است. قابل تحمل نیست که سرپرست شهرداری، پرداخت حقوق ایشان را به عدم تصویب ضوابط اجرایی بودجه سال جاری مرتبط دانسته است”.​

علوی بیان داشت: “در باران‌های شدید روزهای اخیر، کارگران حتی بادگیر و لباس مناسب نداشتند. مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند، پیگیر حقوق و لباس کارگران باشد”.

وی با اشاره به مسدود شدن حساب شهرداری، تاکید کرد: “ابتدا باید حقوق پرسنل حجمی پرداخت شود و سپس پول پیمانکاران را بپردازند”.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال