حمله مزدوران نیابتی رژیم ایران به معترضان آزادیخواه در لندن را محکوم میکنیم

دوشنبه ۰۷ خرداد،۱۴۰۳-۲۰۲۴-۰۵-۲۷-SOS Iran- براساس گزارشات مستند منتشر شده در شبکه های اجتماعی در روز جمعه ۲۴ ماه می گروهی از ایرانیان معترض به نقض فاحش حقوق بشر در ایران و مخالفین سیستم ضد بشری جمهوری اسلامی ایران در مقابل مرکز اسلامی لندن اقدام به گردهمایی مسالمت آمیز نموده بودند تا به تشکیل جلسه یادبود قصاب اوین ابراهیم ریسی، اعتراض کنند که مورد هجوم وحشیانه مزدوران نیابتی رژیم قرار گرفتند.متن کامل بیانیه فورمات-PDF-

متاسفانه این هجوم وحشیانه به ضرب و جرح و مصدوم شدن تعدادی از معترضین ایرانی منجر شد. یکنفر از مزدوران نیابتی رژیم ایران نیز از سوی پلیس لندن دستگیر  و بازداشت شد.

مصدومین و مجروحین نیز که یکی از آنان دچار شکستگی استخوان پا شده بود به بیمارستانی در لندن منتقل شدند.

ما ضمن محکوم کردن هجوم وحشیانه مزدوران نیابتی رژیم ایران در لندن خواستار تعقیب و مجازات عوامل نیابتی رژیم ایران در لندن و دیگر شهرهای اروپائی هستیم و خواهان صدور حکم مجازات حداکثری برای آنان هستیم.

در شرایطی که شاهد مماشات کشورهای اروپایی و ایالات متحده آمریکا با رژیم حاکم بر ایران هستیم لازم میدانیم که موارد زیر را به فعالین ایرانی خاطر نشان کنیم:

این حمله مزدوران نیابتی اولین اقدام سرکوبگرانه بر علیه ایرانیان آزادیخواه در خارج از مرزهای ایران نبوده. چند سال قبل گروهی از اراذل و اوباش وابسته به حکومت ایران در پاریس به ایرانیان آزادایخواه  با سلاح سرد حمله ور شده بودند که در نتیجه این یورش ددمنشانه مزدوران ایرانی ۱۷ نفر از ایرانیان آزادیخواه به ضرب چاقو مجروح و مصدوم گردیده بودند. ضاربین از سوی نیروهای پلیس دستگیر و بازداشت شده بودند.

در وین در مقابل مرکز جاسوس و تروریستی رژیم ایران بنام ٬مرکز امام علی٬ نیروهای نیابتی افغانی و عراقی رژیم به اجتماع معترضان ایرانی که در مقابل این مرکز تجمع قانونی داشتند حمله ور شدند که با مقاومت قاطع آزادیخواهان ایرانی مواجه شدند.

شوربختانه بعلت حضور وسیع نفوذیهای وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه در میان ایرانیان مخالف رژیم ایران بخصوص در طول آکسیونهای حمایتی از جنبشهای آزادیخواهانه و ضد آپارتاید جنسی زن، زندگی آزادی، تا حدودی موفق شدند با ایجاد توهم و اختلاف افکنی در میان برخی از نیروها تلاش کنند که بجای حمایت از اعتراضات بحق مردم ایران و رساندن پیام آزادیخواهانه آنان به گوش جهانیان در راستای حفظ منافع رژیم گام برداشته و همواره نیز مانعی در رسیدن به اتحاد عمل مبارزانی بوده اند.

ما بر این باوریم که رمز پیروزی ایرانیان آزادیخواه در اتحاد عمل مبارزاتی آنان نهفته و هرگونه تلاشی که بر علیه خواسته های دمکراتیک مردم ایران صورت گیرد در خدمت و به نفع رژیم حاکم خواهد بود.

مشکل مخالفان ایرانی تنها چند مزدور نیابتی افغانی لبنانی و عراقی نیستند هرچند که اینها جزو مزدوران خارجی و عاملان سرکوب محسوب میشوند. اما از سوی آنان کوششهایی نیز برای مخدوش نمودن حرکتها آزادیخواهانه صورت گرفته و میگیرد.

به نظر ما مردم ایران در مرحله مبارزات آزادیبخش خود بر علیه تمامیت رژیم ناقض حقوق بشر در ایران هستند و هنوز حاکمیت در ایران بر مسند قدرت تکیه دارد و با تمامی قوا به اعمال ضد انسانی خود ادامه میدهد.

تا زمانیکه این رژیم ضدمردمی به همت مردم تحت ستم ایران از قدرت برکنار نشده است نباید به رقابت های درونی و حذف رقبای احتمالی دامن زد و به آلترناتیو آینده و بدیلهای احتمالی پرداخت. بی شک در دوران پسا رژیم در ایران در فضایی دمکراتیک و مردمی سازمانها و احزاب میتوانند در فضایی باز آلترناتیوهای مورد نظر خود را بعنوان جانشین رژیم سرکوب و اعدام به مردم ایران معرفی کنند و در باره خواسته هایشان هم تبلیغ کنند. در روز انتخابات آزاد هر شهروند دارای یک حق رای خواهد بود و آلترناتیو مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

 ایرانیان زمانی میتوانند غول ارتجاع دینی-مذهبی در ایران را بزانو درآورند که در کنار هم و بر اساس حداقل اهداف مشترک در مقابل دشمن مشترک صف آرایی کنند و به فعالیتهای متّحدانه در زمینه های مختلف بپردازند.

در همین راستا دستگاههای اطلاعاتی و اتاقهای فکر رژیم نیز بمنظور جلوگیری از اتحاد عمل نیروهای آزادیخواه با ترفندهای گوناگونی در تلاش برای رسیدن به اهدافشان که همانا حفظ منافع ننگین سیستم حاکم میباشد هستند. 

در ادامه به دو نمونه مشخص جهت اطلاع بیشتر اشاره میکنیم.

منصورین-وین و اتحاد با مرکز جاسوسی و تروریستی امام علی-وین

 همانگونه که پیشتر اشاره کردیم مزدوران افغانی و نیروهای نیابتی آنان در شهر وین نیز بارها به تجمعات اعتراضی ایرانیان در مقابل مرکز جاسوس و تروریستی امام علی حمله ور شده بودند. پس از یکی از این حملات مزدوران افغانی گروه موسوم به منصورین-وین در یک اقدام غیر معمول اقدام به برگزاری تجمعات مشترکی با مزدوران افغانی مرکز امام علی نمودند که حداقل دوبار در طول سالهای ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ در منطقه یک وین برگزار شد.

لازم به ذکر است که منصورین-وین، از یک سو پاس رژیم در جیب و از سوی دیگر عکس پهلوی در دست خود دارند و از همکاری مشترک و پشتیبانی نمودن از مزدوران نیابتی رژیم ایران هم ابایی نداشته و بی شرمانه به اینگونه اقدامات ننگین خود ادامه داده و میدهند.

اصلاح طلبان حکومتی یا شکارچیان مخالفین رژیم ایران؟

همانگونه که متذکر شدیم مشکل تنها نیروهای نیابتی نیستند. بخشی از مشکلات در ارتباط با سرکوب مخالفین رژیم ایران هم از سوی بخشهای از اصلاح طلبان حکومتی که مدتی است رنگ عوض کرده اند هم مربوط میشود. بطور مثال آنها اعلام کرده بودند که جهت حمایت از جنبش مردم ایران به سفر بروکسل میروند اما در عمل بجای فعالیت بر علیه کشتار و سرکوب مردم ایران در تجمعی که سازماندهی کرده بودند اقدام به شکار نیروهای شناخته شده ضدرژیم کردند که مستندات آنهم در اختیار همگان در شبکه های اجتماعی قرار دارد. این رفتار غیر اصولی منجر به مجروحیت فردی که به او حمله ور شدند گردید.

ما ضمن محکوم کردن اعمال این قبیل از افراد و نیروها، حرکتهای آنان را در جهت حفظ منافع جمهوری اسلامی ایران ارزیابی میکنیم و خواستار برخورد قاطع از سوی مجامع دمکراتیک و حقوق بشری با آنان هستیم.

ما ضمن حفظ مرزبندی قاطع با مزدوران و نیروهای نیابتی حکومت جمهوری اسلامی ایران، به تمامی نیروهای آزادیخواه ایرانی درود میفرستیم و دستانشان را بگرمی میفشاریم!

تنها با اتحاد عمل مبارزاتی آزادیخواهان است که میتوان به ایرانی دیگر دست یافت!

SOS Iran

۲۷٫۰۵٫۲۰۰۲۴

 

 

 

 

+

 

 

 

 

 

 

 

 

SOS Iran

وین – ۲۷٫۰۵٫۲۰۰۲۴

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال