اقدام بیشرمانه دولت سوئد را محکوم میکنیم

دوشنبه ۲۸ خرداد، ۱۴۰۳ -۲۰۲۴-۰۶-۱۷-SOS Iran- در پی اقدامی که از قبل هم انتظار آن میرفت نخست وزیر سوئد در پیامی اعلام کرد که اقدام به اتخاذ یک تصمیم سخت  گرفته و حمید نوری را که بر اساس احکام صادره از دادگاه بدوی و دادگاه تجدید نظر سوئد به اتهام مشارکت در کشتار زندانیان سیاسی در ایران به حبس ابد محکوم شده بود را در ازاء آزادی دو تن از شهروندان به گروگان گرفته شده سوئدی توسط دولت جمهوری اسلامی ایران را معاوضه نموده. بر اساس همین گزارشات دولت عمان نقش بسزائی در این معامله بیشرمانه بعهده داشته است.

در طول سالیان طولانی جمهوری اسلامی بارها اقدام به عملیات تروریستی، بمبگذاری و جاسوسی بر علیه مخالفین خود در خارج از مرزهای ایران نموده است. آمارهای موجود از بالغ بر ۵۰۰ عملیات تروریستی برون مرزی از سوی رژیم ایران حکایت دارند.

انتقال حمید نوری به ایران باردیگر نشان داد که کشورهای غربی مدعی دفاع از حقوق بشر هیچگاه حقوق انسانی را بر منافع ملی خود ارجح نمیدانند و همچنان به مماشات و همکاری با رژیم ایران اقدام کرده و میکنند.

شواهد موجود حکایت از فعالیتهای گسترده باندهای سرکوبگر و اطلاعاتیهای رژیم پس از خیزش انقلابی ایرانیان در دو سال پیش در اروپا و آمریکا دارد.

رژیم ایران از یک سو با اعزام نیروهای خود به کشورهای مختلف و بکارگیری مزدوران محلی خود سعی در انحراف جنبش و فعالیتهای آزادیخواهانه ایرانیان مقیم خارج و ایجاد رعب و وحشت در میان آنان دارد و از سوی دیگر با تشکیل دادگاههای نمایش بر علیه بخشی از ایرانیان در تبعید در داخل ایران در صدد اجرای توطئه ای بسیار خطرناک بمنظور استرداد آنها به ایران هستند.

ما ضمن محکوم نمودن این اقدام بیشرمانه دولت سوئد، افکار عمومی و احزاب مترقی این کشور و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را به واکنشهای سریع  و قاطع در محکومیت آن فرا میخوانیم.

این عمل دولت سوئد را تنها میتوان بی احترامی کامل به سیستم قضائی این کشور توصیف نمود. این اقدام همچنین بی ارزش بودن آنچه که بر مردم ایران رفته و میرود برای سیستم  سیاسی-اقتصادی در سوئد را نشان میدهد.

همچنین ما نگرانی شدید خود را از پروژهای مشترک پیش روی رژیم ایران  و کشورهای اروپائی بر علیه روزنامه نگاران و خبرنگاران، فعالین حقوق بشر و کنشگران سیاسی در تبعید اعلام میکنیم و از ایرانیان در تبعید میخواهیم که با حفظ نهایت هشیاری ، مقابله مشترک با توطئه ها و دسیسه های پیش روی رژیم و اتحادیه اروپا را در دستور کاری خود قرار دهند

ما اینگونه مماشات، تعاملات و همکاریها در سرکوب و تعقیب ایرانیان در تبعید از سوی کشورهای اروپائی را بر خلاف اصول دمکراتیک میدانیم و آنها را مردود و محکوم میکنیم.

ما بر این نظریم که مردم تحت ستم در ایران میبایستی که مبارزات خود را بصورت مستقل و بدون اتکا و چشمداشتی به این  و یا آن دولت مدعی آزادی و مدافع حقوق بشر پیش برند.  

از نظر ما، تا زمانی که ایرانیان همچنان بصورت پراکنده و بدون هماهنگی به فعالیتهای رقابتی و حذفی ادامه میدهند نمیتوان نتیجه بهتری را انتظار داشت.

رژیم سرکوبگر حقوق بشر توانسته است که در طول ۴۷ سال گذشته به اهداف شوم خود برسد زیراکه اتحادی در میان نیروهای ایرانی وجود نداشته و ندارد.

ما باردیگر نیروهای سیاسی ایرانی را به اتحاد عمل مبارزاتی در مقابل رژیم تروریستی، سرکوبگر و ناقض سیستمایک حقوق بشر فر میخوانیم و از تمامی آنها میخواهیم پیش از آنکه شاهد فجایع بیشتری باشیم مشترکا بر علیه توطئه های در حال تکوین و تکمیل رژیم ایران و حامیانش اقدامات لازم را انجام دهند.  

 

   SOS Iran

 

وین- ۱۶ جون ۲۰۲۴

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال