‎ممنوع الورود نداریم! اگر مشکلی قضایی، جنایی، مالی و سیاسی نداشته باشند می‌توانند رفت و آمد کنند

‎‎دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۰۱-IranSOS- قشقاوی درباره رایزنی‌های ایران و استرالیا به ویژه در مورد قوانین شدیدی که برای مهاجرین غیرقانونی از سوی این کشور وضع شده و ایرانیان زیادی هم مشمول این قوانین شده‌اند، گفت: استرالیا عمدتا دنبال این است که ایران بپذیرد پناهجویان ایرانی را اخراج اجباری (دیپورت) کند. اما سیاست ایران و شخص آقای ظریف این نیست که دیپورت اجباری را بپذیرد. نپذیرفتن دیپورت مبنای حقوق بشری دارد.

افراد به هر دلیل و انگیزه‌ای راهی برخی کشورها می‌شوند که در تبلیغات و نزد افکار عمومی از این کشورها به مثابه بهشت یاد می‌شود، جایی که در آن اصول و حقوق محض بشری برقرار است. حرف ما این است که این کشورها دائم تبلیغ آزادی و رفاه می‌کنند اما بر خلاف اصول مسلم حقوق بشر به آنها دستبند می‌زنند و الان مدتی است که در بدترین شرایط انسانی و بهداشتی و آب و هوایی و دور از مرکز شهر نگهداری می‌شوند. دولت استرالیا بعضا ایرانیانی که غیرقانونی قصد ورود به این کشور را داشته‌اند به بخش کنسولی سفارت ایران می‌آورند و تقاضا دارند به طور اجباری برگه عبور برای آنها صادر کنیم که مورد قبول ما نیست.

‎به گزارش ایسنا٬ معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در ادامه درباره تسهیل ورود ایرانیانی که پس از انقلاب از کشور مهاجرت کرده‌اند به مصوبه شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و افزود: این مصوبه گام بزرگی است که برداشته شده است و به واسطه آن هر ایرانی می‌تواند آزادانه به کشور رفت و آمد داشته باشد. بین ۳ تا ۵ درصد اپوزیسیون ایران هستند و ۹۵ درصد دیگر اگر مشکلی قضایی، جنایی، مالی و سیاسی نداشته باشند می‌توانند رفت و آمد کنند. این مصوبه ابلاغ و اجرایی شده است.
‎وی با تاکید بر این‌که “ما ممنوع الورود نداریم” تصریح کرد: وزارت اطلاعات، قوه قضاییه و وزارت امور خارجه هیچ مشکلی با ورود و رفت و آمد ۹۵ درصد ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، ندارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال