هنگامه شهیدی بازداشت شد

هنگامه شهیدی فعال سیاسی و روزنامه نگار
هنگامه شهیدی فعال سیاسی و روزنامه نگار

سه شنبه ۰۵ تیر ۱۳۹۷-۲۰۱۸-۰۶-۲۶-IranSOS- هنگامه شهیدی فعال سیاسی و روزنامه نگار در جزیره کیش بازداشت شد. به گزارش هرانا به نقل از میزان، دادسرای عمومی و انقلاب تهران با اشاره به دستگیری هنگامه شهیدی در جزیره کیش اعلام کرد: “متهم مذکور تحت تعقیب قضایی بوده و توسط مأمورین پلیس دستگیر و به زندان معرفی شد”.

لازم به یادآوری است که پیشتر هنگامه شهیدی، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، مطالبی در صفحه توئیتر خود خطاب به بیژن قاسم زاده، بازپرس شعبه دوم دادسرای فرهنگ و رسانه منتشر کرده و از احضار خود به اتهام “توهین به رئیس قوه قضاییه” به این دادسرا خبر داده بود.

خانم شهیدی در صفحه توئیتر خود نوشته بود: “بازپرس شعبه ٢ دادسرای فرهنگ و رسانه (بیژن قاسم زاده) که هنوز پرونده مفتوح اسفند ٩۵ به اتهام کذب ارتباط با (یک رسانه) که منجر به ۶ ماه زندان انفرادی شد را به سرانجام نرسانده و پس از ١۵ ماه بدون هیچ توجیه قانونی آن را مفتوح نگه داشته، علیه من به اتهام توهین (به رییس قوه قضاییه) اعلام جرم کرده است.

گفتنی است که این روزنامه نگار پیش‌تر در تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۵ به اتهام ارتباط با یک رسانه توسط نیروهای وزارت اطلاعات در مشهد بازداشت شد.

مصطفی ترک همدانی، وکیل خانم شهیدی مدتی بعد اظهار کرد مرجع دستگیری خانم شهیدی شعبه دوم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران و وزارت اطلاعات شاکی وی است.

در نهایت هنگامه شهیدی پس از حدود ۶ ماه بازداشت موقت در تاریخ ۷ شهریور سال گذشته با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال