‎عدم رسیدگی مسئولین به قتل یک شهروند بهایی

‎چهارشنبه ,۱۶ بهمن ۱۳۹۲ – باوجود گذشت بیش از ۱۰ ماه از قتل سعیداله اقدسی در میاندوآب مسئولین نیروی انتظامی هیچ اقدامی برای شناسایی قاتل یا قاتلین وی به عمل نیاورده‌اند. به گزارش هرانا، جسد سعیداله اقدسی ۸۳ ساله روز ۳ اردیبهشت ماه سال جاری در منزل مسکونی خود در حالی پیدا شد که دست و پای جسد با طناب بسته شده بود و ۷ ضربه کشنده با شیئی نوک تیز به وی وارد آمده بود.

پزشک قانونی تاریخ وقوع قتل را سه روز قبل، یعنی ۱ اردیبهشت ماه مصادف با یکی از اعیاد بهاییان تشخیص داده بود و از شواهد امر مشخص بود شخصی قفل درب منزل را شکسته و به زور وارد منزل شده است.
‎یکی از بستگان این شهروند بهایی به گزارشگر هرانا گفت: خون تمام منزل را گرفته بود و مشخص بود قاتل بزور وارد منزل شده است. با قمه ۷ جای بدن سعیداله اقدسی را که تنها زندگی میکرد بریده بودند. جسد سعیداله اقدسی با وجود دارا بودن پزشک قانونی در میاندوآب به پزشک قانونی ارومیه فرستاده می‌شود و پزشک قانونی نیز قتل وی را تایید می‌کند.
‎وی در ادامه گفت: ما نتوانستیم وکیل بگیریم چون وکلای منطقه پرونده بهایی‌ها را قبول نمی‌کردند.
‎این منبع در ادامه خاطرنشان کرد: مدتی بود یک روحانی شیعه همسایه سعیداله اقدسی شده بود و وی برخوردهای نامتعادلی با سعیداله داشت. از منزل سعیداله هیچ چیزی دزدیده نشده بود.
‎گفتنی است، با وجود گذشت بیش از ۱۰ ماه از وقوع قتل نیروی انتظامی هیچ اقدام موثری برای بازداشت قاتلین صورت نداده و بستگان مقتول معتقدند به علت بهایی بودن نیروی انتظامی در این امر کوتاهی کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال