‎صدور حکم ۲ ترم محرومیت از تحصیل برای یک دانشجو پس از فارغ التحصیلی

پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – حمید بیدار، فعال دانشجویی دانشگاه علم و صنعت، پس از فارق التحصیلی به دو ترم محرومیت از تحصیل محکوم شد. بنابه گزارش‌ دانشجونیوز، کمیتهٔ انضباطی دانشگاه علم و صنعت در ادامه اقدامات غیرقانونی و برخوردهای انضباطی با فعالین دانشجویی، طی حکمی عجیب، یکی از دانشجویان این دانشگاه را ۷ ماه بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه، به دو ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم کرده است.

کمیتهٔ انضباطی دانشگاه علم و صنعت پیش‌تر آقای بیدار را به بهانهٔ شرکت و سازماندهی تجمعات دانشجویی سال ۸۸ در دانشگاه علم و صنعت، به ۲ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم کرده بود.
‎علت صدور این حکم “ارتباط با ورودی‌های جدید دانشگاه و برگزاری جلسات نشست و هم اندیشی در صحن دانشگاه” عنوان شده که از سوی کمیتهٔ انضباطی دانشگاه مصداق “عدم رعایت مقررات دانشگاه، شرکت در تجمع بدون مجوز و تحریک دانشجویان” قلمداد شده است.
‎حکم دو ترم محرومیت از تحصیل حمید بیدار، فارغ التحصیل رشته مهندسی کامپیو‌تر، شامل ترم دوم نیمسال تحصیلی ۹۰-۹۱ (ترمی که این فعال دانشجویی فارغ التحصیل شده) و ترم اول نیمسال ۹۱-۹۲ می‌شود.
‎جلسهٔ تفهیم اتهام این دانشجو، خرداد ماه امسال برگزار شد. لازم به ذکر است که طبق قانون، کمیتهٔ انضباطی دانشگاه موظف است یک ماه بعد از صدور حکم بدوی حکم قطعی را صادر کند. در صورتی که این حکم هفت ماه پس از صدور حکم بدوی و پنج ماه پس از فارغ التحصیلی وی صادر شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال