‎محسنی‌اژه‌ای: تا سران فتنه توبه نکنند کاری انجام نمی‌شود

‎سه شنبه٬ ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۲ – IranSOS – دادستان کل رژیم ایران در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده میر حسین موسوی و مهدی کروبی گفت: افرادی برای رفع حصر بی‌جهت تلاش می‌کنند، به نتیجه هم نمی‌رسند و تا زمانی که سران فتنه توبه نکنند و بر این موضع باشند به هیچ وجه کار دیگری انجام نمی‌شود و شرایط مثل سابق خواهد بود.

به گزارش “فارس” از همدان، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حوزه علمیه آیت‌الله آخوند همدان به برخی از پرسش‌های طلاب پاسخ گفت.
‎وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا رئیس‌ جمهور، وزرا و معاونین آخرین آمار وضعیت دارایی‌هایشان را به قوه قضائیه ارائه داده‌اند و آیا صحت دارد که دارایی برخی از وزرا به بیش از هزار میلیارد می‌رسد، اظهار داشت: با اطلاعی که از تا چند وقت پیش داشتم برخی از مسئولان و مشمولان این موضوع، هنوز آمار و اطلاعات را ندادند و اگر تغییری کرده باشد آخرین خبر را نگرفتم و هنوز مسئول مربوطه اطلاعات آخر را به من نداده است.
‎سخنگوی قوه قضائیه در خصوص وضعیت دارایی برخی وزرا نیز افزود: در این زمینه ارزیابی نکرده‌ام و فقط چنین چیزی را در سایت‌ها خوانده‌ام و اطلاع ندارم که چنین چیزی هست یا خیر.
‎وی در ارتباط با نحوه برخورد قوه قضائیه با جرائم مشهود به خصوص موضوعات مرتبط با مواد مخدر بیان داشت: قوه قضائیه به وضوح در سال‌های اخیر، تمام توان خود را به کار گرفته تا امنیت و آرامش مردم را به نحو مطلوب تأمین کند.
‎محسنی‌اژه‌ای اضافه کرد: بالاخره در جرائمی که مشاهده می‌شود، پرونده‌هایی تشکیل می‌شود و با قدرت برخورد و مجازات می‌شوند.
‎وی با بیان این که تلاش می‌شود تا این جرائم با کم‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد، خاطرنشان کرد: در خصوص مواد مخدر باید گفت افرادی که در این کار هستند به دنبال منافع مادی و تجاری نیستند، بلکه برخی دشمنان از این مسئله به عنوان فشار بر کشور ما استفاده می‌کند بنابراین یک جریان سیاسی هم پشت این قضیه هست.
‎دادستان کل کشور با اشاره به این که برای نگهداری معتادین، قوانینی وضع شده که معتاد از دیگر مجرمان جدا شود، یادآور شد: با وجود قوانین مشخص در این زمینه، کمال تأسف در تمام این سال‌ها با وجود همه تلاش قوه قضائیه، این امکان مهیا نشده است، در سال‌های آخر دولت قبلی کمکی انجام و مختصر گشایشی شد اما تا الان با توجه به مشکلات اقتصادی، دولت نتوانسته کمکی در این زمینه داشته باشد.
‎وی با اشاره به این که مواد مخدر از جمله مواردی است که دشمنان با آن تمام تلاش خود را برای ضربه به نظام وارد می‌کند، گفت: متأسفانه مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی تبدیل شده و این مخرب‌تر و دسترسی به آن آسان‌تر است و راحت‌تر هم به دست جوان‌های کم و سال می‌رسد.
‎محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر این که در این زمینه باید خانواده‌ها آگاه شوند، افزود: همه مسئله به صرف اقدام قضایی و انتظامی ممکن نیست، بلکه همه قوا و دستگاه‌های تبلیغاتی و رسانه‌ها باید وارد میدان شوند.
‎وی با بیان این که خانواده‌ها باید مواظب فرزندان خود باشند، اضافه کرد: در بروز اعتیاد خانواده اولین جایی است که متوجه می‌شود باید با حساسیت بالا بلافاصله برای این مسئله چاره‌اندیشی کند.
‎* رفع حصر سران فتنه به هیچ وجه صورت نمی‌گیرد / هرکسی توفیق توبه پیدا نمی‌کند
‎دادستان کل کشور سپس در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده سران فتنه و همچنین تلاش برخی به منظور رفع حصر آنها بیان داشت: افرادی برای رفع حصر بی‌جهت تلاش می‌کنند به نتیجه هم نمی‌رسند.
‎وی تصریح کرد: سران فتنه کشور را به تلاطم انداختند، اموال مردم تخریب و افرادی کشته و به اموال عمومی و دولتی تعرض شد.
‎محسنی‌اژه‌ای با بیان این که تا سران فتنه نسبت به این اقدامات مجرمانه خود ابراز برائت نکنند، اتفاقی نخواهد افتاد، اضافه کرد: در این فتنه دشمن امیدوار و خسارت‌های مالی و جانی و آبرو به حکومت وارد شد؛ و اگر عنایت پروردگار و همبستگی مردم با حکومت و رهبر انقلاب نبود کشور دچار مشکلات جدی می‌شد.
‎وی گفت: این جنایت، خیانت و ظلم بزرگ اتفاق افتاده و تا زمانی که سران فتنه نخواهند توبه کنند و بر این موضع باشند به هیچ وجه کار دیگری انجام نمی‌شود و شرایط مثل سابق خواهد بود.
‎دادستان کل کشور یادآور شد: می‌گویند ما توبه نمی‌کنیم، این افتخار ندارد، توبه یک نعمت پروردگار است و البته هرکسی هم توفیق توبه پیدا نمی‌کند.
‎وی با بیان این که اگر کسی جرمی و اشتباهی مرتکب شد، افتخار ندارد بلکه خجالت‌آور است، افزود: کسانی که بی‌جهت خود را به زحمت می‌اندازند و شایعه پراکنی و فضاسازی می‌کنند بازهم مردم را نشناختند و هیچ دستگاهی کاری دیگر انجام نخواهد داد.
‎* تعبیر به بی‌سواد برای منتقدین کار غلطی است
‎محسنی‌اژه‌ای در ادامه در پاسخ به سؤال دیگری در ارتباط با موضوع عملکرد دولت در توافقنامه ژنو اظهار داشت: در این زمینه همه سخنان مقام معظم رهبری را به خصوص در چند روز پیش همه شنیدند، آقا فرمودند انتقادها با شرح صدر باشد، البته دولت هم شرح صدر داشته باشد.
‎وی افزود: این موضوع، مسئله مشکلی است و مردم به حق انتظار دارند که تیم هسته‌ای اجازه ندهد به هیچ وجه عزت، اقتدار و غرور ملی ما و این همه زحماتی که کشیده شده، از بین برود و لطمه هم نخورد.
‎دادستان کل کشور با بیان این که بخشی از حرف‌هایی که دشمن می‌زند به خاطر ضعف‌شان است، گفت:
‎همه باید تلاش کنیم بهترین نتیجه حاصل شود، البته بعضی از حرف‌هایی که زده می‌شود نسبت به افراد منتقد صحیح نیست و تعبیر به بی‌سواد کار غلطی است.
‎وی یادآور شد: واقعا کسانی منتقدند و انتقادشان هم درست است، دل‌نگرانند، دغدغه دارند و می‌گویند شما که به ما ماهیت قضیه را نمی‌گویید، دشمن هم که کرکری می‌خواند و می‌گوید ما ایران را به زانو در آوردیم، خب! یک جواب محکم بدهید، روشنگری، تبیین و برای مردم بازگو کنید.
‎محسنی‌اژه‌ای با بیان این که به هرحال از لحاظ حقوقی ایراد و اشکالاتی هم دارند، تصریح کرد: این تعابیر درستی نسبت به منتقدین نبود.
‎وی با بیان این که همه باید به همدیگر کمک کنیم و مواظب و هوشیار باشیم، تأکید کرد: دشمن تلاش می‌کند از هر روزنه‌ای وارد شود، ما نیز باید مواظب و تیم هسته‌ای هم مراقب باشد تا خدای نکرده از این بابت دشمن بهره‌ای نبرد.
‎* برای مبارزه با فساد، باید بستر و زمینه آن از بین برود
‎سخنگوی قوه قضائیه در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال دیگری در زمینه برخورد با جرائم اقتصادی و این که چرا باز هم شاهد این جرائم هستیم، گفت: فساد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی برای هر نظامی مضر و برای نظام ما که ارزشی و متکی به مردم هست، واقعاً مضر است.
‎وی با تأکید بر این که همه باید در مقابل هر نوع فسادی احساس وظیفه کنیم چرا که اگر توسعه پیدا کند از درون تشکیلات و نظام را می‌پوساند، افزود: باید به فساد فرهنگی هم توجه کرد، این مسئله کمتر از فساد اقتصادی نیست.
‎محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز بسیاری از افراد امیدوار شده‌اند که فساد فرهنگی ایجاد کنند و این بسیار مضر است.
‎وی با اشاره به توجه به فساد سیاسی نیز گفت: همین دغدغه‌های شما بیشتر به مسائل سیاسی بر می‌گردد و اگر خدای نکرده رخ بدهد فوق‌العاده مهم و چه بسیار از فساد اقتصادی مهم‌تر است.
‎دادستان کل کشور با تأکید بر این که اگر علت فساد بر طرف نشود و بستر و زمینه را از بین نبریم حتما تکرار می‌شود، افزود: در پرونده ۳ هزار میلیاردی دولت هم به میدان آمد، چند ماه نشستیم و ارزیابی شده و آسیب‌شناسی کردیم که چرا اتفاق افتاده و چه طور دیگر اتفاق نیفتد.
‎وی با طرح این سؤال که آیا واقعاً آن کارهایی که به آن رسیدیم انجام شد تا دیگر این‌ها تکرار نشود، بیان داشت: اما همه آنها اجرایی نشد، بانک مرکزی نظارت خودش را به درستی بر بانک‌ها اعمال نکرده و به درستی وظایف خودش را عمل نمی‌کند.
‎محسنی‌اژه‌ای خاطرنشان کرد: تا زمانی که بستر و زمینه‌های فساد از بین نرود، دستگاه قضایی هم برخورد کند، بازهم تکرار می‌شود.
‎وی اضافه کرد: مجازات بیشتر از اعدام که نداریم، در پرونده ۱۲۰ میلیاردی که اتفاق افتاد حکم اعدام داده و اجرا شد، انتظار نداریم هر حکمی اجرا شد، دیگر هیچ اتفاقی نیفتد، ولی بالاخره بازدارندگی اقدامات قوه قضائیه هم حدی دارد.
 
‎* بیشتر از اصلاح قانون باید اراده‌ها را اصلاح کرد
‎سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: البته نمی‌گوییم هیچ نقصی در قانون نیست، ولی معتقدم بیش از این که ما به اصلاح قانون احتیاج داشته باشیم، احتیاج به اصلاح اراده‌ها داریم.
‎وی گفت: ما قوانین خوبی داریم که با همین قوانین اگر اراده جدی و واقعی و هماهنگی کامل بین همه قوا باشد، نتیجه بهتری نسبت به وضعیت فعلی می‌گیریم، اما بعد از پرونده ۱۲۰ میلیاردی، ۳ میلیاردی آمد و این آخری هم که دستگیر شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال