‎گزارشی از تجمع جمعی از کنشگران و مدافعان ایرانی حقوق بشر در وین

‎سه شنبه ۱۸  فوریه ۲۰۱۴ – IranSOS – جمعی از کنشگران و مدافعان حقوق بشر در ایران، امروز هجدهم فوریه در شهر وین؛ مقابل محل مذاکرات ۵+۱ با ایران گردهم آمدند.  به گزارش خبرنگار “درفش”؛ تجمع کنندگان با در دست داشتن شعارهایی با مضمون “نه به جنگ” ، “نه به تحریم” و “نه به اعدام”؛ اعتراض خود را به وضعیت اسفبار حقوق بشر در ایران ابراز نمودند.

تجمع کنندگان که به نمایندگی از ایرانیان مدافع حقوق بشر در اتریش گرد هم آمده بودند، با شعار محوری “حقوق بشر اولویت ماست”؛ خواستار رفع حصر موسوی، کروبی، زهرا رهنورد و آزادی تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی شدند.
‎خبرنگاران خارجی که برای پوشش خبری این نشست به محل برگزاری مذاکرات در وین آمده بودند با برخی از برگزار کنندگان این تجمع مصاحبه هایی انجام دادند.
‎شایان ذکر است که بسیاری از خبرگزاری های حکومتی و سایت های فارسی زبان داخل کشور نظیر “تسنیم” “تابناک”، “مشرق نیوز”، “الف” و … دقایقی قبل از آغاز انجام مذاکرات با مخابره کردن خبرهای کذب و نادرست، تجمع کنندگان امروز را (“عناصر گروهک تروریستی مجاهدین!”) معرفی کردند و کوشیدند که از همان روز اول مذاکرات؛ با انعکاس اخبار غیر واقعی به گمراه کردن افکار عمومی بپردازند.
‎لازم به ذکر است دور تازه مذاکرات گروه ۵+۱ با ایران از ساعت ۱۱ امروز ۱۸ فوریه ۲۰۱۴ به وقت محلی آغاز شده است.

تصاویر از نشریه درفش

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال