‎احظار ۸ کارگر معترض پتروشیمی رازی به دادگاه

‎چهارشنبه ,۳۰ بهمن ۱۳۹۲ – IranSOS – هشت نفر از کارگران پتروشیمی رازی با شکایت کارفرما صبح امروز به دادسرای عمومی و انقلاب بندر امام احظار شدند. «ابراهیم پیرایش» مسئول امور اعضای خانه کارگر بندرامام با اعلام این خبر، در خصوص هویت کارگران احضار شده به ایلنا گفت: آقایان «غلامحسین حیدری موسی»، «هندی جانی»، «مازیار رحیم زاده»، «علیرضا بهادری»، «عادل راشدی»، «علی ساجدی‌نیا»، «فریبرز کیانی» و «نسیم جونکی» کارگرانی هستند که با شکایت مدیریت مجتمع پتروشیمی رازی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب احظار شده‌اند.

در این رابطه، «منوچهر یار احمدیان» رئیس اتحادیه کارگران پیمانی بندر امام بابیان اینکه مدیریت مجتمع علاوه بر شکایت از آقای جونکی، وی را اخراج و ممنوع‌الورود به محل کار نیز کرده است، افزود: احظار شدگان از اعضای اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی بندر امام نیز هستند.
‎این مقام صنفی در خصوص علت شکایت کارفرمای مجتمع پتروشیمی گفت: دلیل این شکایت اعتراض کارگران به خودداری کارفرما از اجرای توافق‌نامه مربوط به افزایش حقوق و دستمزد بوده است.
‎وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی رازی هم‌اکنون با سرمایه مالکان ترکیه‌ای تبار و مدیریت ایرانی فعالیت می‌کند، یادآور شد: چندی پیش کارگران این مجتمع در مورد افزایش دستمزدها توافقاتی انجام دادند اما از مدتی پیش مدیریت حاضر به انجام تعهدات خود نشد و در نتیجه کارگران این مجتمع صنعتی برای مدتی به اعتراضات صنفی پرداختند.
‎وی افزود: به همین دلیل اخیراً مدیریت مجتمع پتروشیمی رازی از کارگران یاد شده با اتهامی چون اخلال در روند تولید به دادگاه شکایت کرده است.
‎یار احمدیان با بیان این که در ماههای اخیر مدیران بنگاههای اقتصادی از رویه جدیدی برای برخورد با اعتراضهای صنفی کارگری استفاده می کنند. گفت: در این رویه کارفرما مدیریت و یا شرکت پیمانکاری نیروی انسانی با وارد کردن اتهاماتی چون ایجاد اختلال و یا اغتشاش در محیط کار با کارگران معترض برخورد می کند
‎وی افزود: نمونه مشابه این شیوه برخورد اقدام مدیریت پتروشیمی فجر در خصوص طرح شکایت مشابه از یکی از اهالی کارگری شاغل در این مجتمع بود.
‎گفتنی است ظرف یک ماه گذشته برخوردهای مشابه قضایی با کارگران معترض در معدن چادرملوی یزد و پلی‌اکریل اصفهان صورت گرفته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال