‎تاخیر در پرداخت حقوق ۵۰ کارگر پیمانی شهرداری طبس

‎سه شنبه ۱۳ اسفندماه ۱۳۹۲ -IranSOS- حدود ۵۰ نفر از کارگران پیمانی شهرداری طبس دو ماه حقوق دریافت نکرده‌اند. نماینده کارگران که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: حدود ۵۰ نفر از کارگران شهرداری طبس که زیر نظر شرکت پیمانکاری «درخشان کویر یزد» فعالیت دارند حقوق ماه‌های دی و بهمن را دریافت نکرده‌اند.

او سوابق کاری این کارگران را بین ۱۰ تا ۱۵ سال ذکر کرد و درباره نوع کار این کارگران شهرداری توضیح داد که از مجموع ۵۰ کارگر این شرکت پیمانکاری، ۱۰ نفر راننده و مابقی کارگران فضای سبز هستند.
‎این کارگر افزود: کارگران این شرکت علاوه بر آنکه دو ماه حقوق طلب دارند، از نداشتن امنیت شغلی به دلیل نوع قرارداد کاری و همچنین دستمزد ناکافی ابراز نارضایتی می‌کنند.
‎به گفته این کارگر، کارگرانی که توسط شرکت‌های واسطه نیروی انسانی از جمله شرکت پیمانکاری درخشان کویر یزد در شهرداری طبس مشغول به کارند ثبات شغلی ندارند و هر لحظه امکان بیکاری آنان وجود دارد.
‎نماینده کارگران پیمانی شهرداری طبس با انتقاد از پرداخت بخشی از حقوقشان به پیمانکاران، گفت: حقوق ما پس از کسر سهم واسطه کارگران و شهرداری (پیمانکار)، کفاف زندگی یک خانواده را نمی‌دهد و در این بین شرکت واسطه‌ای که هیچ نقشی در خدمات شهری ندارد با بهره‌گیری از کار ما به سودهای کلانی دست پیدا می‌کند.
‎نماینده کارگران تاکید کرد: ما خواستار حذف پیمانکار و انعقاد قرارداد مستقیم با شهرداری طبس هستیم.
‎این کارگر همچنین درباره مشکلات بیمه‌ای کارگران توضیح داد که به قصد پرداخت سهم بیمه کمتر در مشاغل سخت و زیان‌آور، کارفرما عناوین شغلی غیر واقعی در لیست بیمه این کارگران ثبت می‌کند و به این ترتیب کارگران در هنگام بازنشستگی نمی‌توانند از مزایای در نظر گرفته شده برای کارگران مشاغل سخت بهره‌مند شوند.
‎استعلام شهرداری از اداره کار طبس
‎در این رابطه «مهدی یوسف‌زاده» پیمانکار شرکت درخشان کویر یزد ادعای معوقات حقوقی کارگران را نه تایید ونه رد کرد و به ایلنا گفت که موارد مورد ادعای کارگران را از طریق مسئول حقوقی شهرداری طبس پی گیری کند.
‎«امیر سهرابی» مسئول حقوقی شهرداری طبس درباره اعتراض کارگران به تاخیر در پرداخت دو ماه حقوق، تعویق یک ماهه در پرداخت حقوق کارگران را تایید کرد و وعده داد حقوق معوقه کارگران تا پایان اسفند ماه پرداخت شود.
‎این مقام مسئول در شهرداری طبس همچنین وعده داد که لباس و کفش کار نیز تا پایان ماه جاری به همه کارگران واگذار می‌شود.
‎مسئول حقوقی شهرداری طبس در ادامه پیرامون مشکلات بیمه‌ای کارگران گفت که چون شهرداری بلحاظ حقوقی توان رسیدگی به این مسائل تخصصی را ندارد، مشکلات بیمه‌ای کارگران را از طریق اداره کار طبس پی‌گیری کرده‌ایم و منتظر پاسخ بازرس اداره کار هستیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال