‎تجمع اعتراض‌آمیز اهالی یک روستا در حیاط دادگستری

‎دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲-IranSOS- یکی از معترضین گفت: بیش از ۴۰۰ سال است اجداد ما در مراتع و اراضی این روستا کار کرده‌اند و هیچ شغلی به جز دامداری، کشاورزی و باغداری نداریم اما چند سالی است فردی به نام (غ – ر) از خوانین منطقه به دستگاه قضایی شکایت کرده و با اخذ رأی خلع ید نسبت به اراضی این روستا ساکنین سالخورده را زندانی می‌کند و اعتراض و شکوائیه این جمع تاکنون راه به جایی نبرده است.

جمعی از زارعین، باغداران و دامداران روستای خاگینه از توابع نیارک طارم سفلی استان قزوین دیروز در محوطه دادگستری کل استان قزوین تجمع اعتراض‌آمیز داشتند. به گزارش ایسنا، جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: اعتراض ساکنین این روستا به احکامی ‌بود که توسط دستگاه قضایی استان قزوین علیه کشاورزان صادر شده که منجر به خلع ید آنان از اراضی و مراتع و باغات آنان می‌شود.

یکی از معترضین این جمع به خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی گفت: بیش از ۴۰۰ سال است اجداد ما در مراتع و اراضی این روستا کار کرده‌اند و هیچ شغلی به جز دامداری، کشاورزی و باغداری نداریم اما چند سالی است فردی به نام (غ – ر) از خوانین منطقه به دستگاه قضایی شکایت کرده و با اخذ رأی خلع ید نسبت به اراضی این روستا ساکنین سالخورده را زندانی می‌کند و اعتراض و شکوائیه این جمع تاکنون راه به جایی نبرده است.

چند هفته قبل نیز همین عده در مقابل دفتر داود محمدی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی تجمع اعتراض‌آمیز داشتند که وی در جمع آنان حاضر شد و ضمن دعوت معترضین به آرامش قول داد موضوع را پیگیری و در اسرع وقت به آنان پاسخ دهد.

اراضی مورد شکوائیه این روستا حدود دو هزار (۲۰۰۰) هکتار است که ۲۳۰ هکتار آن باغات و کشاورزی و الباقی آن مرتع می‌باشد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال