‎تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران فضای سبز پالایشگاه آبادان

‎دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۲-IranSOS- یکی از کارگران فضای سبز پالایشگاه نفت آبادان از پرداخت نشدن مطالبات حقوقی پایان سال ۱۴۰ کارگر خبر داد. این کارگر  شرکت پیمانکاری ره‌آورد بهشتیان به خبرنگار ایلنا گفت: در آستانه شروع سال جدید هنوز مطالبات مزدی بهمن و حق عیدی پایان سال همکارانش پرداخت نشده است.

وی به نقل از مسئولان شرکت پیمانکاری ره‌آورد بهشتیان، دلیل این تاخیر را فقدان نقدینگی عنوان کرد.
‎پالایشگاه سه‌ ماه صورت وضعیت پرداخت نشده بدهکاراست
‎در همین رابطه آقای عبدیان‌زاده مدیرعامل شرکت پیمانکاری ره‌آورد بهشتیان با تایید تاخیر در پرداخت مطالبات کارگران گفت: سه‌ ماه است که پالایشگاه نفت آبادان صورت وضعیت مالی این شرکت پیمانکاری را پرداخت نکرده است.
‎وی با بیان اینکه سایر پیمانکاران پالایشگاه نفت آبادان نیز با مشکل مشابه روبرو هستند، گفت: به همین دلیل در حال حاضر امکان پرداخت مطالبات مزدی کارگران وجود ندارد.
‎این مقام کارفرمایی بابیان اینکه شنیده می‌شود که معاون مالی پالایشگاه برای تامین اعتبار راهی تهران شده‌ است، گفت: امیدواریم که این مسئله تا هفته آینده حل و فصل شود.
‎سال نو ابزاری برای اعمال فشار کارفرما
‎مشکل پرداخت مطالبات مزدی در پالایشگاه نفت آبادان تنها محدود به این گروه از کارگران نمی شود.
‎در تاریخ ۱۲ اسفند ماه نائب رئیس اتحادیه کارگران پیمانی پالایشگاه آبادان از گرو رفتن یک ماه دستمزد و عیدی پایان سال ۸۰ کارگر شرکت پیمانکاری «ثمین صنعت» خبر داد و گفت که کارفرما با هدف وادار کردن کارگران به امضای قرارداد جدید این اقدام را انجام داده است.
‎این فعال صنفی بابیان اینکه کارفرمای این کارگران هفت‌ماه است که برای امضای قرارداد جدید کار تلاش می‌کند، گفت: قرار داد مذکور از تاریخ شانزدهم خرداد ۹۲ تا تاریخ ۱۶ خرداد سال ۹۳ تنظیم شده که بر اساس آن حقوق صنفی کارگران به رسمیت شناخته نمی‌شود و کارگران طی هفت ماه گذشته در مقابل اعمال فشار برای امضای آن مقاومت کرده‌اند اما حال، در آستانه سال نو کارفرما پرداخت مزد و حقوق عیدی را گرو نگه داشته است تا کارگران را وادار به پذیرش این قرارداد کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال