‎جلسه با دستگاه قضا برای بررسی پرونده زنجانی/ تعهد زنجانی برای پرداخت‌ بدهی‌ها در سال ۹۳

‎یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲-IranSOS- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه رییس و برخی از اعضای این کمیسیون با دستگاه قضایی برای بررسی نحوه وصول بدهی‌های بابک زنجانی در آینده نزدیک خبر داد. سیدحسین دهدشتی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: هم آقای میرکاظمی رییس کمیسیون انرژی و هم من برای بررسی نحوه وصول بدهی‌های بابک زنجانی ارتباطاتی با دستگاه قضایی داشته‌ایم و اطلاعاتی را گرفته‌ایم. هم‌چنین بنا داریم در آینده نیز در نشست رسمی با مسوولان دستگاه قضایی به جمع‌بندی مشخصی در این باره برسیم.

او با بیان این که بیش از این نیز اعضای کمیسیون انرژی مجلس با مسوولان دستگاه قضایی نشست‌های غیررسمی درباره بدهی‌های بابک زنجانی داشتند افزود: ما در آینده با آقای جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران که مسوولیت پرونده بابک زنجانی را برعهده دارد دیدار و گفت‌وگو خواهیم کرد.
‎نماینده مردم آبادان در مجلس شورای سلامی با اشاره به پیگیری نحوه بررسی پرونده بابک زنجانی در دستگاه قضایی از سوی مجلس تاکید کرد: ما این روند را رصد می‌کنیم و مطمئن هستیم که کار به خوبی پیش می‌رود. تاکنون هم کلیه اموال بابک زنجانی در داخل و خارج از کشور شناسایی شده و در حال ارزشیابی است تا اگر او نتوانست به تعهدش عمل و بدهی‌هایش را بپردازد، قوه قضاییه نسبت به مصادره اموال او اقدام کند.
‎دهدشتی یادآور شد: بابک زنجانی با توجه به چک‌هایی که داده، تعهد داده که اوایل سال آینده بدهی‌های خود را پرداخت کند اما در غیراین‌صورت اموال او مصادره خواهد شد.
‎این عضو کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: در حال حاضر خط هوایی قشم‌ایر که متعلق به بابک زنجانی است در حال فعالیت است و نمی‌توان آن را تعطیل کرد یا اموال دیگر او هم‌چنان هستند اما بحث این است که به گونه‌ای بر این اموال نظارت شود که به جایی منتقل نشود و در اختیار وزارت نفت قرار گیرد و قوه قضاییه بتواند نسبت به آن‌ها اشراف داشته باشد.
‎دهدشتی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی سیستم‌های نظارتی و امنیتی با قوه قضاییه برای بررسی پرونده بابک زنجانی تاکید کرد: آن چه که در مورد پرونده بابک زنجانی به مجلس و کمیسیون انرژی مربوط می‌شود، مطالبات از بابک زنجانی و بدهی‌هایی است که او باید نسبت به تسویه آن‌ها اقدام کند. اما سایر تخلفات قضایی وی در حیطه وظایف دستگاه قضایی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال