‎بازداشت یک فعال محیط زیست در پی اعتراض به فرماندار استهبان

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – حمیدرضا فرزانه فعال محیط زیست، در پی اعتراض به فرماندار استهبان به دلیل سهل انگاری در آتش سوزی ۲۰۰۰ هکتار از جنگل‌های اُرس، بازداشت شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، درپی آتش سوزی ۲۰۰۰ هکتار از جنگل‌های اُرس (سرو کوهی) کوه تودج استهبان به دلیل سهل انگاری “نعمت الله اکبری‌نژاد” فرماندار این شهر و اعتراض گروه‌های محیط زیستی و مردم این شهر نسبت به عملکرد مسئولین، “حمیدرضا فرزانه” از اعضای ستاد دکتر حسن روحانی استهبان بازداشت و زندانی شد.
‎آتش سوزی جنگل اُرس در استهبان که از روز سه شنبه بیست و پنج تیرماه شروع و به مدت چهار روز ادامه داشت، با اعتراض و واکنش‌های شدید فعالین محیط زیست و مردم استهبان، نسبت به سهل انگاری و کم کاری مسئولین همراه بود.
‎طبق گزارش‌های واصله از این شهر، نماینده ولایت فقیه در این شهرستان (حجت الاسلام والمسلمین خاوری) در اعتراض به کم کاری مسئولین، رییس کل منابع طبیعی استان فارس که روز جمعه بیست و هشت تیرماه به دفتر ایشان مراجعه نموده و ۴۵ دقیقه منتظر دیدار با ایشان مانده بود را نپذیرفت و در خطبه ظهر جمعه خود انتقادات شدیدی را نسبت به مسئولین استان و این شهر به دلیل سهل انگاری در خاموش نمودن آتش مطرح نمود و از مردم خواست، طوماری که در اعتراض به این سهل انگاری نگاشته شده است را امضا نمایند.
‎به گزارش فعالین این شهر، حمیدرضا فرزانه که صبح جمعه همراه گروهی از فعالین محیط زیست در جلسه‌ای با حضور فرماندار، رییس منابع طبیعی و مدیر کل منابع طبیعی استان فارس شرکت نموده بود، اعتراض شدیدی را نسبت به عملکرد و سهل انگاری فرماندار این شهر ابراز نمود، که در پی آن شنبه بیست و نه تیرماه با شکایت فرماندار این شهر به دادگاه احضار و به اتهام توهین به فرماندار بازداشت شد.
‎درحالی که پس از رایزنی‌های به عمل آمده، فرماندار شکایت خود را پس گرفته بود، رییس دادگستری استهبان، حجه الاسلام و المسلمین مهدوی روز یک شنبه سی تیر، وی را به زندان انداخت.
‎با توجه به مورد تهدید قرار گرفتن فعالین این شهر از سوی نهادهای نظامی و قضایی در سه ماه گذشته، و به زندان انداختن آقای فرزانه توسط رییس دادگستری استهبان و بدون درخواست شکایت مدعی العموم از سوی دادستان، به نظر می‌رسد رییس دادگستری این شهر، قصد ایجاد رعب و وحشت در بین فعالین، مردم و مسئولین معترض را دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال