‎محیط‌بان محکوم به قصاص آزاد شد

‎جمعه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با گذشت اولیاء دم، محیط بان کرامت برهانی که به قصاص نفس محکوم شده بود، از زندان آزاد شد. به گزارش هرانا به نقل از تسنیم، سیدمحمد مجابی اظهار داشت: متاسفانه در برخی موارد هنگامی که محیط‌بانان برای جلوگیری از تخلفات شکار و صید با شکارچیان مواجه می‌شوند، درگیری‌هایی صورت می‌گیرد که براثر این درگیری‌ها تاکنون تعدادی از محیط‌بانان این سازمان به شهادت رسیده یا دچار نقص عضو و مجروحیت‌های مختلف شده‌اند و  از سوی دیگر در برخی موارد نیز هنگام درگیری، شکارچیان نیز دچار آسیب‌هایی می‌شوند.

وی افزود: حدود ۲ سال قبل یکی از محیط‌بانان این سازمان به نام کرامت برهانی در شهرستان خاتم در مرز استان فارس و یزد با شکارچیانی مواجه و منجر به درگیری می‌شود که در اثر این درگیری متاسفانه یکی از شکارچیان به نام مرحوم رحیم بیگی در اثر درگیری جان خود را از دست می‌دهد.
‎معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: براساس حکم دستگاه فضایی این محیط‌بان یزدی محکوم به قصاص می‌شود که خوشبختانه اولیاء مرحوم بیگی پس از پیگیری‌های این سازمان و استان یزد، رضایت خود را اعلام می‌‌کنند و در آخرین روز سال ۹۲ پس از ۲ سال زندانی این محیط‌بان با موافقت اولیای دم و رضایت آنان و دستگاه قضایی از زندان آزاد شد.
‎وی ابراز امیدواری کرد به حول و قوه الهی و با تمهیدات و درایتی که در این راستا به کار گرفته خواهد شد و آموزش بیشتر محیط‌بانان و ماموران اجرایی، دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم همچنین از توجه و عنایت دولت یازدهم در تامین حق الکشف محیط‌بانان و جبران خسارت وارده به آنان و نیز پرداخت دیه به محیط بانان محکوم قدردانی می‌کنم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال