‎سینماگران دیه‌ جوان محکوم به اعدام را تهیه کردند

‎یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- در نمایش همت عالی فیلم‌سینمایی «خط ویژه» و با همت سینماگران، دیه‌ی جوان محکوم به اعدام به طور کامل تامین شد و این دیه از سوی خانواده مقتول برای ساخت یک مدرسه در مناطق فقیرنشین هزینه خواهد شد. به گزارش (ایسنا)،در مراسمی که شامگاه (۱۶ فروردین ماه) با استقبال هنرمندان، بازیگران‌ و اهالی فرهنگ و هنر برگزار شد؛ در سانس نخست بیش از ۵۰۰ نفر و در سانس دوم ۲۰۰ نفر در این مراسم همت عالی شرکت کرده و در چندین نوبت هم پول‌هایی برای کمک به تامین دیه این جوان محکوم به اعدام جمع‌آوری شد.

در این مراسم که در تالار «ایوان شمس» برگزار شد، حاضران برای حضور در نمایش فیلم «خط ویژه» بلیت‌هایی را با قیمت ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان خریداری کردند.
‎پس از این مرحله و در داخل سالن نیز با صحبت‌های جمعی از هنرمندان از جمله رخشان بنی‌اعتماد، مصطفی زمانی و… مبنی بر تقدیر از این اقدام و کافی نبودن پول‌های جمع شده، مجددا مبالغی جمع آوری شد و در نوبت سوم نیز پس از خروج از سالن، علاقمندان مبالغ دیگری را در اختیار برگزارکنندگان گذاشتند که در نهایت حدود ۱۵۰ میلیون تومان برای دیه‌ی این جوان، جمع‌آوری شد.

‎براساس اطلاعات خبرنگار ایسنا‌ تاکنون مبلغ ۲۶۲ میلیون تومان از دیه ۳۰۰میلیون تومانی جوان ۲۷ ساله محکوم به اعدام که به گفته تهیه‌کننده «خط ویژه» از سوی قوه قضاییه به عوامل این فیلم معرفی شده، فراهم شده است و مهندس سلیمانی ‌قول تامین ۳۸ میلیون باقیمانده از این دیه را داده است. بخشی از دیه جمع‌آوری شده به همت حسین هدایتی (رییس اسبق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس) بوده است.

‎اما نکته قابل توجه درباره این حرکت خیرخواهانه این است که خانواده مقتول علاوه بر بیان اینکه برای آزادی جوان محکوم به اعدام رضایت خواهند داد، گفته‌اند که پول دیه‌ی جمع شده را برای ساخت یک مدرسه در یک منطقه فقیرنشین هزینه می‌کنند.

‎مراسم همت عالی «خط ویژه»/عکاس: میلاد بهشتی

‎منصور لشگری‌قوچانی (تهیه‌کننده «خط ویژه») که این مراسم همت عالی با پیگیری‌های او برگزار می‌شد، هنگام حضور روی سن در این‌باره گفت: وقتی خودم را جای خانواده مقتول می‌گذارم، اشک در چشمانم جمع می‌شود. وقتی خودم را جای خانواده مجرم که فرزندشان هفت سال از سن ۱۹ سالگی در زندان بوده می‌گذارم، اشکِ حزن در چشمانم جمع می‌شود. اما حالا که همت شما را برای التیام بخشیدن به زخم‌های این دو خانواده می‌بینم، اشک شوق در چشمانم جمع می‌شود. اجازه دهید این خبر خوب را بدهم که خانواده مقتول مبلغ اهدایی را خرج ساخت مدرسه در همان منطقه محروم به یاد فرزندشان خواهند کرد و خدا را شاکریم که وسیله امر خیر شدیم.

‎در این مراسم خیریه، علاوه بر تمامی بازیگران و عوامل فیلم سینمایی «خط ویژه»، هنرمندان چون رخشان بنی‌اعتماد،‌ تهمینه میلانی‌، رضا عطاران،‌ امیررضا خادم‌، حسین هدایتی‌، علی سرتیپی‌، مرتضی شایسته‌، بهاره رهنما،‌ هنگامه قاضیانی‌، پیمان قاسم‌خانی‌، بهاران بنی‌احمدی‌، مجیدصالحی‌، علی صالحی‌، علیرضا زرین‌دست‌، محسن افشانی‌، میثم کائد‌، مائده طهماسبی‌، هانیه توسلی‌، پریناز ایزدیار‌، هومن سیدی‌، محسن کیایی‌،حسین طائب (مجری برنامه)، محسن افشانی، علیرضا میرآقا، فرزند شهید همت، فرزند شهید کشوری‌ و … حضور داشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال