بلاتكلیفی بدیع حسین‌پناهی فعال سیاسی کُرد در زندان بندر لنگه

یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۲ -IranSOS- به گزارش خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان٬ بدیع حسین‌پناهی فعال سیاسی كُرد كه چند ماه پیش توسط نیروهای امنیتی در بندر كیش بازداشت شد، کماکان در زندان بندر لنگه در بلاتكلیفی به‌سر می‌برد. بدیع حسین‌پناهی فعال سیاسی كُرد و اهل شهرستان دهگلان در استان کردستان كه اوایل بهمن‌ماه ۱۳۹۲، توسط نیروهای امنیتی بندر کیش بازاداشت شد، پس از سپری شدن ۳ ماه از بازداشت وی هنوز در زندان بندر لنگه در بلاتكلیفی به‌سر می‌برد.

بدیع حسین‌پناهی متولد ١٣٦٤ و اهل روستای قروچای از توابع شهرستان دهگلان است و در سال‌های اخیر به اتهام‌های امنیتی، چند بار بازاداشت شده است. وی در یك سال گذشته در شهرستان كیش به كارگری مشغول بوده كه در اوایل بهمن‌ماه ۱۳۹۲، بدون هیچ دلیلی توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و پس از بازجویی‌های پی‌درپی در اداره اطلاعات، به زندان بندر لنگه منتقل شد.
گفته می‌شود بدیع حسین‌پناهی پسرخاله انور حسین‌پناهی فعال مدنی كُرد است كه مدتی پیش پس از سپری كردن ۶ سال زندان با قید وثیقه و همچنین تبعید به خارج از محل زندگی خود، از زندان مركزی سنندج آزاد شد.
گفتنی است انور حسین‌پناهی هم‌اکنون در تبعید و در خارج از کردستان به‌سر می‌برد و لازم به ذکر است که در طول ۶ سال اخیر بعد از دستگیری انور حسین‌پناهی، تاکنون بیش از ۳۳ نفر از خانواده حسین‌پناهی به‌طور جداگانه و به بهانه‌های مختلف دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال