‎عبدالغنی حسین‌زاده فوتبالیست قدیمی، قاتل پسرش را بخشید

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- عبدالغنی حسین‌زاده از فوتبالیست‌های قدیمی استان مازندران در حالی که طناب دار به گردن قاتل پسرش آویخته شده بود، اعلام گذشت کرد. به گزارش (ایسنا)، محل اجرای حکم قصاص «ب- ق» به اتهام قتل «ع -ح» روز گذشته در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان نور آماده شده بود و نیروهای انتظامی در محل مستقر شده بودند. از ساعات اولیه صبح امروز مردم نیز در محل اجرای حکم حضور یافتند.

ساعاتی قبل از اجرای حکم، متهم توسط ضابطین قضایی به محل منتقل شد، در این هنگام برخی از مردم از خانواده مقتول درخواست بخشش متهم را داشتند.

‎دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور و برخی دیگر از مقامات قضایی محلی نیز در محل اجرای حکم حاضر شده بودند.

‎دقایقی قبل از طلوع آفتاب طناب دار را به گردن متهم آویختند و مردم همچنان از اولیای‌دم خواستار عفو متهم بودند در لحظه آخر پدر و مادر مقتول در اقدامی غافلگیر کننده طناب دار را از گردن متهم به قتل پسرشان برداشتند و اعلام گذشت کردند.

‎بر اساس این گزارش، در سال ۸۶ یک درگیری اتفاق افتاد که منجر به قتل «ع – ح» توسط فردی به نام «ب- ق» شد.

‎عبدالغنی حسین‌زاده پدر مقتول از فوتبالیست‌های بنام استان مازندران و شهر رویان است که یک مدرسه فوتبال نیز دارد.

‎حجت‌الاسلام فضل‌الله سیفی رییس دادگستری نور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ایسنا، در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه این پرونده در دادگاه کیفری استان مازندران رسیدگی شده بود درخواست اجرای حکم از دادسرای ساری به دادسرای نور ارجاع شد تا حکم قصاص نیابتا اجرا شود.

‎وی ادامه داد: با توجه به اینکه اولیای دم خواستار قصاص بودند از همه ظرفیت‌های شهرستان از جمله آیت‌الله سجادی امام جمعه شهر، اعضای شورای اسلامی شهر رویان و انجمن حمایت از زندانیان نور برای اخذ رضایت از اولیای دم مرحوم عبدالله حسین‌زاده استفاده شد.

‎سیفی افزود: ابتدا یک فرجه سه ماهه برای تاخیر در اجرای حکم داده شد و در این سه ماه بیشترین تلاش‌ها برای اخذ رضایت انجام گرفت و در نهایت دادستان محترم نور در راستای نیابت سابق، امروز را به عنوان زمان اجرای حکم اعلام کرد.

‎رییس دادگستری نور اظهار کرد: شب گذشته آقای شالیکار رییس محترم زندان نور به همراه دیگر افراد متنفذ تلاش‌هایی داشتند که این تلاش‌ها منجر به این شد که خانواده مرحوم حسین‌زاده گفتند پای چوبه دار اعلام رضایت می‌کنند.

‎وی تصریح کرد: امروز صبح در زمان اجرای حکم، اولیای دم آمدند و مادر مقتول گفت اگرچه من یک پسرم را در حادثه تصادف و پسر دیگرم را اینگونه از دست داده‌ام و سفره من خالی است، اما انتظار ندارم سفره کسی خالی شود.

‎سیفی در پایان گفت:‌ روی هم رفته با وجهه مذهبی که در خانواده مقتول بود، اولیای دم پای چوبه دار آمدند و طناب را از گردن قاتل برداشتند و به صورت عملی و بعدا هم به صورت کتبی رضایت خود را اعلام کردند و با این کار از قصاص قاتل فرزندشان گذشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال