احضار شاهرخ زمانی به دادسرا در سی و ششمین روز اعتصاب غذا

‎سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- شاهرخ زمانی، کارگر محبوس در زندان قزلحصار کرج در سی‌ و ششمین روز اعتصاب غذا به دادسرا برده شده است؛ وی اکنون سی و هشتمین اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشته و وضعیت وی از نظر جسمی نیز وخیم گزارش شده است. به گزارش (انسانیت)٬ از اعتصاب غذای شاهرخ زمانی، کارگر محبوس در زندان قزلحصار کرج ۳۸ روز می‌گذرد. گفته می‌شود وی در سی‌ و ششمین روز اعتصاب غذا به دادسرا برده شده است و هم‌اکنون وضعیت وی از نظر جسمی وخیم است.

این عضو هیات مدیره‌ی کمیته‌ی پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری که از روز ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۲، در همبستگی با دروایش زندانی دست به اعتصاب غذای ۳ روزه زده بود با تبعید به زندان قزلحصار از روز ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۲، اعتصاب غذای خود را در اعتراض به این انتقال و با مطالبه‌ی بازگشت به بند سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج ادامه داد.
این در حالی است که این عضو هیات بازگشایی سندیکای نقاشان و کارگران تزئینات ساختمان، روز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۳، به شعبه‌ی ۷ بازپرسی کرج منتقل شده و در رابطه با نامه‌ی منتشره در مورد اعدام‌های جمعی در زندان رجایی‌شهر مورد بازجویی قرار گرفته است. شاهرخ زمانی با رد تمامی اتهامات اعلام کرده است پس از رسیدگی به مطالبه‌اش مبنی بر بازگشت به بند سیاسی و تنها در حضور وکیل مدافع خود به سوالات پاسخ خواهد داد.
هم‌چنین در روزهای گذشته، فدراسیون سراسری اتحادیه‌های صنایع فلزی اسپانیا در یک بیانیه‌ی حمایتی و کنفدراسيون بين‌المللی اتحاديه‌های کارگری و فدراسيون بين‌المللی کارگران چوب و ساختمان در نامه‌ای به حسن روحانی، خواستار آزادی فوری شاهرخ زمانی شده بودند.
گفتنی است بهنام ابراهیم‌زاده، دیگر عضو کمیته‌ی پیگیری که در بند ۳۵۰ زندان اوین محبوس است نیز از روز ۲۳ فروردین ماه ۱۳۹۳، در همبستگی با شاهرخ زمانی اعتصاب غذای نامحدود اعلام کرده و طی پیامی تصریح نمود که تا بازگرداندن آقای زمانی به بند سیاسی به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.
رضا شهابی و محمد جراحی، ۲ تن دیگر از فعالین کارگری که به ترتیب در زندان‌های اوین و تبریز محبوس هستند نیز طی پیام‌های جداگانه ضمن اعلام حمایت از مطالبه‌ی شاهرخ زمانی از وی خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال