‎تجمع کارکنان پتروشیمی اصفهان در مقابل وزارت نفت

‎پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- جمعی از کارکنان رسمی صنعت نفت شاغل در پتروشیمی اصفهان،  (۲۷فروردین) با سفر به تهران در اعتراض به آنچه بلاتکلیفی در قراردادهای کاریشان عنوان می‌کنند در مقابل ساختمان وزارت نفت تجمع کردند.  یکی از معترضان در تشریح علت این اعتراض به ایلنا گفت: مشکلات کارکنان پتروشیمی اصفهان از سال ۸۲ و زمانی که دولت وقت این واحد صنعتی را بابت پرداخت بخشی از بدهی‌های مالی‌اش به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرد آغاز شد.

او بابیان اینکه در زمان این واگذاری ۱۲۰ نفر از کارمندان استخدامی وزارت نفت در این مجموعه پتروشیمی مشغول به کار بودند، گفت:‌‌ همان زمان مسئولان وزارت نفت، بدون در نظر گرفتن این مسئله، مسئولیت پتروشیمی اصفهان را همراه با تمامی کارکنانش به سازمان تامین اجتماعی واگذار کردند.

‎به گفته وی سازمان تامین اجتماعی بعد از تحویل پتروشیمی اصفهان متعهد شد تا با آن گروه از کارکنانی که در استخدام وزارت نفت مطابق با قوانین حاکم بر نفت رفتار کند که این موضوع تا سال ۸۹ تا حدودی رعایت می‌شد.

‎این کارمند معترض در پتروشیمی اصفهان در ادامه مشکلات صنفی خود و همکارانش تصریح کرد: اما از سال ۸۹ که این و احد (پتروشیمی اصفهان) مجدداً از سازمان تامین اجتماعی منفک و مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی و اگذار شد، مشکلات جدی کارکنان استخدامی وزارت نفت شاغل در پتروشیمی اصفهان نیز شروع شد بطوری که در تیر ماه سال گذشته فعالیت این کارخانه به دلیل نداشتن توان مالی و مواد اولیه تولید برای مدت ۷ ماه بطور موقت تعطیل شد.

‎او گفت: پتروشیمی اصفهان بیش از هزار میلیارد تومان بدهی‌های معوقه مالی دارد که فقط ۲۸۰هزار میلیارد تومان آن مربوط به پالایشگاه اصفهان بوده و مابقی آن مربوط به بارپرداخت تسهیلات دریافتی به بانکهای خصوصی ودولتی است.

‎این کارمند پتروشیمی اصفهان بابیان اینکه مسئولان وزارت نفت می‌یابیست در‌‌ همان سال ۸۲ و پیش از واگذاری پتروشیمی اصفهان به سازمان تامین اجتماعی، وضعیت کارمندان تابع قانون استخدامی نفت را مشخص می‌کرد، گفت: در نتیجه این واگذاری‌ها وضعیت شغلی این گروه از کارکنان پتروشیمی نامعلوم است.

‎او بابیان اینکه در طول این سال‌ها این بخش از کارکنان پتروشیمی می‌توانستند بازنشسته، بازخرید یا به سایر بخشهای مختلف وزارت نفت انتقال پیدا کنند، گفت: برای پیگیری مطالباتمان با همه ارگانهای دولتی استان و کشوری نامه نگاری کرده‌ایم که متاسفانه تا این لحظه هیچ عکس العمل قاطعانه‌ای در این خصوص از سوی مسئولان دیده نشده است.

‎وی بابیان اینکه در همین خصوص کارمندان موررد اشاره در تاریخ پنجم اسفند ماه سال گذشته تجمع مشابهی را ر در مقابل ساختمان وزارت نفت برگزار کرده بودند وز ارت نفت به دلیل آنکه معترضان از کارکنان پتروشیمی اصفهان هستند پاسخ نمی‌دهند و آن‌ها را به ساختمان مربوط به صنعت پتروشیمی می‌فرستد.

‎در ادامه این کارمند معترض افزود: مسئولان صنعت پتروشیمی نیز در پاسخ به مراجعه کنندگان می‌گویند که ما مسئول پی گیری مطالباتتان نیستیم چون شما کارمندان رسمی وزارت نفت هستید.

‎او با اشاره به اینکه معرتضان حتی برای پیگیری خواسته‌های خود از طریق اداره تعاون کا رو رفاه اجتماعی نیز اقدام کرده‌اند، نظر کار‌شناسان این وزارت خانه بر این است که چون کارمندان مورد نظر در استخدام وزارت نفت هستند باید مطالبات خود را از طریق این وزارت خانهپیگیری کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال