‎آرش محمدی و آیت مهرعلی‌بیگلو در زندان تبریز دست به اعتصاب زدند

‎چهارشنبه  ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS- آرش محمدی و آیت مهرعلی‌بیگلو، زندانیان سیاسی زندان مرکزی تبریز از روز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۳ در اعتراض به آزار و اذیت‌های وارده بر خانواده‌های زندانیان سیاسی از سوی نهادهای امنیتی وارد اعتصاب غذا شده‌اند. به گزارش هرانا، این زندانیان سیاسی اعلام کرده‌اند که در اعتراض به تهدید، احضار و دستگیری اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و نیز آزار و اذیت مضاعف آنان از جمله تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به شهر محل سکونتشان، تفتیش منازل زندانیان به طرزی خشن و ایجاد رعب و وحشت در منازل آنان و نیز عدم اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این ۲ زندانی محبوس در بند مالی زندان مرکزی تبریز طی پیام کوتاهی از این زندان، موارد فوق را مصادیق آشکار نقض حقوق بشر دانسته و خواستار پایان چنین رفتارهایی شده‌اند.
‎گفتنی است، محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو (یوروش)، لطیف حسنی و بهبود قلیزاده ۵ عضو کمیتهٔ مرکزی «یئنی‌گاموح» در ماه‌های پایانی سال ۹۱ توسط ماموران امنیتی بازداشت شده و متعاقبا هر یک به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شدند. این فعالین آذربایجانی پس از یک دورهٔ چند ماهه تبعید به زندان رجایی‌شهر کرج هم اکنون در زندان مرکزی تبریز به سر می‌برند.
‎آرش محمدی، فعال چپ دانش‌جویی نیز که در تاریخ ۲۴ خرداد ماه سال گذشته در تبریز بازداشت شده بود هم‌اکنون در حال سپری کردن محکومیت ۱ سالهٔ خود در زندان تبریز است.
‎هم‌چنین، دکتر لطیف حسنی، دبیر کل «یئنی‌گاموح» نیز ضمن حمایت از خواسته‌های این ۲ زندانی سیاسی اعلام کرده است در صورت بی‌توجهی مسولان علی‌رغم بیماری و وضعیت وخیم جسمی دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
متن پیام آرش محمدی و آیت مهرعلی‌بیگلو به شرح زیر است:
‎ما زندانیان سیاسی زندان مرکزی تبریز، آرش محمدی و آیت مهرعلی‌بیگلو در اعتراض به مجازات خانواده‌های زندانیان سیاسی از جمله تهدید خانواده‌ها، احضار خانواده‌ها به ادارهٔ اطلاعات، دستگیری اعضای خانواده‌ها، بازجویی از اعضای خانواده و شکنجهٔ روانی در بازداشت‌گاه‌ها، تبعید زندانیان سیاسی، عدم موافقت با انتقال زندانیان سیاسی به محل سکونت خود، تفتیش منازل زندانیان سیاسی به صورت وحشیانه و ایجاد رعب و و حشت که همگی به نوعی مجازات خانواده‌ها بوده و از مصادیق بارز نقض حقوق بشر است، دست به اعتصاب غذا می‌زنیم.
‎آرش محمدی
‎آیت مهرعلی‌بیگلو
‎۲۶ فروردین ۱۳۹۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال