‎تجمع صنفی دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر

‎سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- جمعی از دانشجویان دانشگاه خواجه نصیر در اعتراض به آنچه از آن به عنوان توهین یکی از پرسنل دانشگاه به دانشجویان شهرستانی و برخی مشکلات صنفی، یاد می‌کردند در مقابل ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند. به گزارش (ایسنا)، یکی از دانشجویان معترض در تشریح جزئیات این ماجرای منجر به اعتراض دانشجویان به خبرنگار ایسنا گفت: آن طور که قبلا مسئولان دانشگاه اعلام کرده‌اند بنا بوده هزینه خوابگاه‌ها در پایان فارغ التحصیلی از سوی دانشجویان پرداخت شود، اما از این ترم به طور ناگهانی اعلام شده دانشجویان باید هزینه پنج ترم را یکجا پرداخت کنند، به همین منظور دانشجویانی که توان پرداخت هزینه را نداشتند اینترنت خوابگاه‌ها برای آنها قطع شده است.

وی مدعی می‌شود: پس از آنکه دانشجویان در اعتراض به وضعیت اینترنت به معاونت دانشجویی مراجعه می‌کنند به آنها گفته می‌شود دانشجویانی که توانایی مالی ندارند باید به شخصه مراجعه کنند و بگویند پول نداریم تا ما هزینه آنها را قسطی کنیم و ماهی ۱۰هزار تومان از آنها دریافت کنیم. اما پس از آنکه دانشجویان در مقابل این سخنان واکنش نشان می‌دهند و می‌گویند شاید کسی توان پرداخت ۱۰ هزار تومان را هم نداشته باشد، فرد مربوطه می‌گوید: «دانشجویانی که پول ندارند به دهات خود برگردند!»

‎همچنین یکی دیگر از دانشجویان کیفیت خدمات دانشجویی را پایین دانست و با اشاره به کیفیت نامناسب غذای دانشجویان، همچنین اظهار کرد: مدت سه هفته است که آب طبقه سوم خوابگاه سهروردی قطع شده و معاونت دانشجویی دلیل آن را خرابی پمپ آب عنوان کرده در حالی که خوابگاه پمپ آب ندارد.

‎به گزارش ایسنا، یکی دیگر از دانشجویان در اعتراض به مصاحبه معاونت دانشجویی با یکی از رسانه‌ها گفت: دکتر خلیلی در این مصاحبه گفته است که هر روزی سه وعده میوه به دانشجویان می‌دهند در حالی که هفته‌ای یکبار هم میوه داده نشده؛ همچنین وضعیت بهداشت به قدری نامناسب است که موکت‌های خوابگاه از کهنگی میخچه گذاشته است.

‎این دانشجو با بیان اینکه سرویس ایاب ذهاب نیز دانشجویان خوابگاهی را بسیار به زحمت انداخته است، گفت: این موارد در حالی است که مسئولان در مصاحبه‌ها عنوان می‌کنند خدمات دانشجویی مطلوب است.

‎یکی دیگر از دانشجویان معترض نیز خطاب به رئیس دانشگاه، گفت: آقای خاکی صدیق با امضای دانشجویان و حمایت آنها رئیس دانشگاه شده است و قول داده‌اند که شورای صنفی تشکیل شود اما هنوز درخواست‌ها برای تشکیل شورای صنفی به در بسته می‌خورد.
‎در ادامه وفایی، معاون فرهنگی دانشگاه با حضور در جمع دانشجویان آنها را به آرامش دعوت کرد و دانشجویان برای گفت وگو به نمازخانه هدایت کرد.

‎همچنین در این زمینه دکتر خلیلی معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی درباره توهین یکی از کارمندان معاونت دانشجویی به دانشجویان گفت: در این مسائل سوء برداشت‌هایی شده است که در جلسه‌ای که با دانشجویان داشته‌ایم برای آنها توضیح دادم که بحث جسارت و اینگونه مسائل نبوده و خودم هم از طرف همه از دانشجویان عذرخواهی کرده‌ام.

‎وی با بیان اینکه اصل قضیه برای تجمع دانشجویان چیز دیگری بوده است، اظهارکرد: دانشجویان خواستار تشکیل شورای صنفی بودند، همچنین خواسته‌هایی در زمینه مسائل صنفی، خوابگاهی و تغذیه داشتند که ما نیز اشاره کردیم که طبق قوانین و ضوابط سعی می‌کنیم سریع‌تر موضوعات را بررسی کرده و مشکل آنها را حل کنیم.

‎معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر همچنین درباره مسئله پرداخت اجاره بهای خوابگاه‌های این دانشگاه تصریح کرد: اجاره بهای خوابگاه مربوط به صندوق رفاه است و طبق قوانینی که صندوق دارد هرسال باید مبلغی از هزینه خوابگاه‌ها پرداخت شود تا صندوق رفاه بتواند خدمات خود را ارائه کند.

‎خلیلی با بیان اینکه تعداد دانشجویانی که اجاره بهای خود را پرداخت نکرده‌اند زیاد شده است، گفت: حدود ۵۵ درصد دانشجویان اجاره بهای خود را دادند و مابقی پرداخت نکردند بنابراین طبق ضوابط دانشجویانی که بیش از سه ماه از عدم پرداخت اجاره بهایشان بگذرد باید به طور کامل از تسهیلات خوابگاهی محروم شوند. اما ما فقط اینترنت افرادی که اجاره بهای خود را نداده بودند را قطع کردیم که سریع تر اقدام کنند.

‎وی با بیان اینکه پس از این اقدام بیش از ۲۰ درصد این افراد با ما همکاری کردند، اظهار کرد: عده ای از دانشجویان مشکلاتی داشتند و نتوانستند آن را پرداخت کنند که با قطع اینترنت نسبت به این مساله معترض شدند.

‎معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر افزود: از ابتدا نیز بحث ما این بود که حاضریم این مبلغ را تقسیط کنیم تا به دانشجویان کمک شود اما با توجه به نزدیک بودن امتحانات با دانشجویان همکاری کرده و این قضیه را به تعویق انداختیم.

‎خلیلی درباره نتیجه نهایی این صحبت ها اظهار کرد: ما به دانشجویان نیز گفتیم که طی یکی دو روز آینده بررسی می‌کنیم که ببینیم چه راهکاری را می‌توانیم برای کمک به دانشجویان در نظر بگیریم تا آنها نیز از خدمات استفاده کنند. برای مثال ممکن است جایی را معرفی کنیم که وام بگیرند.

‎وی با بیان اینکه در گذشته خود دانشگاه قانونی را گذاشته بود که دانشجویانی که اجاره بهای خود را پرداخت نکنند ۲۰ درصد جریمه خواهند شد اظهار کرد: ما طبق ضوابط صندوق به صورت قانونمند پیش می‌رویم و با توجه به اینکه در صندوق رفاه بدحساب شده بودیم از دانشجویان خواستیم که کمک و همیاری کنند.

‎معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر همچنین درباره تشکیل شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه تصریح کرد:‌ حدود سه ماه است که قضیه را از سوی خود دانشگاه پیگیری کرده‌ایم چرا که خودمان نیز اقبال داریم که این موضوع به سرانجام برسد بنابراین چند جلسه با دانشجویان نیز داشتیم اما خواسته آنها این است که تا قبل از امتحانات شورای صنفی تشکیل شود. در حالی که برخی مراحل قانونی و اداری این کار باید انجام گیرد که از دست ما نیز خارج است.

‎خلیلی خاطرنشان کرد:‌ من علاقه مندم که تا پیش از تعطیلی دانشجویان شورای صنفی نیز تشکیل شود اما برخی مسائل آن دست ما نیست و ضوابط خاص خود را دارد.

‎وی همچنین درباره مصاحبه خود با یکی از رسانه ها درباره دادن سه وعده میوه در روز به دانشجویان اظهار کرد:‌ این اشتباه برخی همکاران خبرنگار ما بوده است. من این مساله را مطرح نکرده‌ام چرا که اصلا ما سه وعده غذا در روز نمی‌دهیم که بخواهیم سه وعده میوه بدهیم بنابراین این موضوع را تکذیب می‌کنم.

‎معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر افزود:‌حقیقت امر این است که ما در شش ماه اخیر با برنامه‌ریزی ها کیفیت غذا و مواد اولیه را افزایش دادیم مثلا برنجی که برای دانشجویان درنظر گرفته می‌شود برنج نیکاراگوئه‌ای بوده است که ما برنج هندی را اضافه کردیم تا کیفیت آن افزایش یابد. از سوی دیگر مقدار گوشت و مرغ را در وعده‌های غذایی افزایش دادیم.

‎خلیلی با بیان اینکه در حال حاضر دو وعده در هفته به دانشجویان میوه داده می‌شود گفت:‌ قصد داریم این موضوع را به سه وعده در هفته افزایش دهیم که اصل صحبت من با رسانه‌های دیگر نیز این موضوع بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال