بیانیه زندانیان سیاسی کُرد و پایان اعتصاب غذای سه روزه در همراهی با زندانیان بند ۳۵۰

یکشنبه ۷ اردیبهشت  ۱۳۹۳ -IranSOS- زندانیان سیاسی کُرد در تبعید زندان‌های جنوب ایران، در اقدامی نمادین و هماهنگ، روز جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، در محکومیت هجوم هفته گذشته ماموران امنیتی به بند ۳۵۰ اوین و همراهی با زندانیان سیاسی این بند، به مدت سه روز در زندان‌های جنوب ایران دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش انسانیت٬ زندانیان سیاسی کُرد در تبعید زندان‌های جنوب ایران، امروز بعدازظهر يک‌شنبه  ۷ ارديبهشت‌ماه ۱۳۹۳، پس از سه روز به این اعتصاب غذا پایان دادند و با صدور بیانیه‌ای هجوم ماموران امنیتی به زندانیان بند ۳۵۰ اوین را محکوم کرده و با زندانیان مجروح و خانواده آنان همراهی کردند.
گفتنی است این اعتصاب غذا در زندان‌های مختلف جنوب ایران آغاز شد و دست‌کم ده‌ها زندانی سیاسی کُرد از جمله علی مرادی، کمال شریفی، محمد حسین رضایی و افشین سهراب‌زاده، عبدالله امینی، عزیز ویسی، حمید عادلی، رحمان رزقی و شخصی دیگری به‌ نام شاهین در زندان میناب، کریم موسی‌زاده، اسعد صلواتی و شاکر عیان‌پور در زندان بندرعباس، بدیع حسین‌پناهی در زندان بندر لنگه و چندین زندانی سیاسی شرکت داشتند.
گفته شده که تعداد زندانیانی که در این اعتصاب نمادین شرکت کرده‌اند، از این آمار بیشتر است، ولی به دلیل نبود امکان ارتباط مستقیم با زندان‌ها، تنها اسامی زندانیانی که به صورت قطعی در این اعتصاب هماهنگ شرکت کرده‌اند، از سوی منابع مطلع در اختیار خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان قرار گرفته است.
اعتصاب کنندگان سیاسی کُرد در سومین و آخرین روز این اعتصاب غذا، بیانیه‌ای صادر کردند. نسخه‌ای از این بیانیه در اختیار خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان قرار گرفته است که می‌خوانید.
 
حمله به زندانيان بند ۳۵۰ زندان اوين، حمله به تمامی زندانیان سیاسی در ایران بود.
حمله به بند ۳۵۰ زندان اوین و ضرب و شتم زندانیان بی‌دفاع ساکن در این بند توسط ماموران زندان و نیروهای اطلاعاتی، نگرانی‌های فزاینده‌ای را درباره نقض حقوق اساسی و اولیه زندانیان در ایران دامن زده است. در اين يورش وحشيانه چندين نفر از دوستانمان در این بند به‌دليل جراحات وارده، راهی بيمارستان شدند و ۳۲ زندانی سیاسی كه اغلب آنها زخمی شده بودند را به سلول‌های انفرادی انتقال دادند. و تاکنون نیز که بیش از نُه روز از این حادثه می‌گذرد، هنوز خبری از سلامتی و وضعیت تعدادی از آنها در دست نیست.
بله در چنین سیستم‌های ماقبل تاریخی نه اخلاق، نه اصول انسانی و نه حتی باورهای دینی هیچ‌یک ملاک قرار نمی‌گیرد و استبداد در درنده‌ترین و خونریزترین صورت خود ظاهر می‌شود.
در این سال‌ها تمام تلاش نهادهای امنیتی در تشدید فشار بر زندانیان در عین حال برای تضعیف و به خیال خود در هم شکستن این مبارزه گسترده اجتماعی می‌باشد؛ اما خوشبختانه دامنه وسیع پشتیبانی از زندانیان سیاسی و مدنی و همدردی با خانواده‌های آن‌ها ، روحیه رزمنده خود زندانیان و استیصال شکنجه‌گران و مقامات رژیم را نشان می‌دهد.
دوستان و عزیزان زندانی در بند ۳۵۰ اوین، ما تعدادی از زندانیان سیاسی کُرد در تبعید زندان‌های جنوب ایران به مدت سه روز اعتصاب غذا کردیم و بدین شیوه، همراهی و حمایت خود را از شما عزیزان اعلام کنیم.
ما خواهان پایان رفتارهای ضد انسانی در قبال زندانیان به‌خصوص زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های ایران هستیم و از تمامی سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی حقوق بشری، رسانه‌های گروهی و مستقل درخواست می‌کنیم نسبت به شکنجه و برخوردهای غیر انسانی و وحشیانه واکنش نشان داده و حمله نیروهای امنیتی به بند ۳۵۰ را محکوم و با زندانیان مجروح دیدار کرده تا صحت اخبار زندان بر جهانیان روشن شود.
در پایان مقاومت تمامی زندانیان سیاسی در ایران را می‌ستاییم و از کلیه نهادها و سازمان‌های حقوق بشری و گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل متحد، آقای دکتر احمد شهید انتظار داریم برای جلوگیری از چنین اقداماتی از طرف نهادهای امنیتی و سازمان زندان‌ها، به اقدامات بشردوستانه خویش بیافزایند و از خانواده زندانیان مجروح و آسیب‌دیده دلجویی کنند.
 
جمعی از زندانیان سیاسی کُرد در تبعید زندان‌های جنوب ایران
یک‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ – ۲۷ آوریل ۲۰۱۴

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال