تشدید فشار مسوولان زندان سنندج و تداوم بلاتکلیفی حبیب‌الله لطیفی زندانی سیاسی محکوم به اعدام

سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- فشار مسوولان زندان سنندج علیه زندانیان افزایش یافته و حبیب‌الله لطیفی زندانی سیاسی محکوم به اعدام در این زندان، همچنان در بلاتکلیفی به‌سر می‌برد و خطر اجرای حکم اعدام وی را تهدید می‌کند. به گزارش انسانیت٬ حبیب‌الله لطیفی زندانی سیاسی زندان سنندج که از سوی دادگاه انقلاب شهر سنندج به مرگ محکوم شده است، در بلاتکلیفی کامل به‌سر می‌برد. همچنین گفته شده فشار مسوولان زندان سنندج علیه وی و سایر زندانیان سیاسی افزایش یافته است.

یک منبع مطلع از این زندانی سیاسی محکوم به اعدام به خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان گفت: “وضعیت جسمی وی خوب است، ولی همچنان در بلاتکلیفی حکم اعدام به‌سر می‌برد. آنچه موجب نگرانی وی و تمامی هم‌بندی‌های حبیب شده است، فضای سخت و نامناسب زندان و اینکه اخیرا فضای این زندان کاملا امنیتی شده است و هر روزه به نوعی به حبیب بهانه می‌گیرند و وی را مورد فشار قرار می‌دهند. و هر هفته ماموران اداره اطلاعات به این زندان سر می‌زنند و به زندانیان سیاسی در این زندان گیر می‌دهند.”
این منبع همچنین گفت که نهادهای امنیتی و مسوولان فضای این زندان را ناهنجار نموده و فشارهای خود را بر این زندانیان را افزایش داده؛ از جمله آلوده و خطرناک کردن فضای زندان با استفاده از پخش مواد مخدر و اجیر کردن کسانی که سابقه جنایی دارند، به طوری که روزانه در موقع هواخوری مزاحم زندانیان سیاسی می‌شوند.
گفتنی است زندانیان سیاسی سنندج، اخیرا از طرف مسوولین زندان مورد تهدید قرار گرفته‌اند که در صورت اعتراض به وضع موجود، آنها را به دورترین نقاط ایران تبعید می‌کنند.
وی در مورد آخرین وضعیت حکم حبیب‌الله لطیفی گفت: “هنوز هیچ خبری از تغییر حکم اعدام وی نیست و هر لحظه ممکن است حبیب اعدام شود. خانواده وی هر موقع به دادگاه مراجعه می‌کنند، دادگاه نیز اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.”
خانواده‌ این زندانی سیاسی محکوم به اعدام، بارها تقاضای استیناف داده‌اند، تاکنون این تقاضا رد شده و حکم اعدام به قوت خود باقی است. اکنون خطر اعدام وی را تهدید می‌کند.
حبیب‌الله لطیفی متولد ۱ فروردین‌ماه ۱۳۶۱، دانشجوی رشته‌ مهندسی صنایع دانشگاه آزاد ایلام بوده و در ۱ آبان‌ماه ۱۳۸۶، در خیابان ادب شهر سنندج توسط تعدادی از ماموران ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج بازداشت شد. بعد از نزدیک به ۴ ماه نگهداری در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج که گفته می‌شود با شکنجه‌های شدید از جمله ضرب و شتم که منجر به خونریزی کلیه و شکستن سر وی شده، به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.
حبیب‌الله لطیفی در ۱۰ تیرماه ۱۳۸۷، در شعبه‌ یک دادگاه انتقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی بابایی، به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی محاکمه شد و با وجود دفاعیات وکلای وی آقایان صالح نیکبخت و نعمت احمدی، در نهایت وی به اعدام محکوم شد. پس از تایید حکم اعدام از سوی دادگاه تجدید نظر، دیوان عالی کشور نیز در ۱۶ اسفندماه ۱۳۸۸، این حکم به صورت شفاهی به وکیل وی آقای نیکبخت اعلام شد.
حکم اعدام این زندانی سیاسی که طبق اعلام قبلی به وکیل ایشان قرار بود روز ۵ دی‌ماه ۱۳۸۹، در زندان مرکزی سنندج اجرا شود، بنابه درخواست عفو از سوی والدین این زندانی، به طور موقت و با همکاری استاندار قبلی استان کردستان متوقف شد.
حبیب‌الله لطیفی زندانی سیاسی محکوم به اعدام هم‌اکنون در زندان مرکزی سنندج به‌سر می‌برد و هر لحظه احتمال اجرای حکم وی وجود دارد.
‪ ‬

http://www.hro-kurd.net

‎مرکزاطلاع رسانی انسانیت
‎وابسته به سازمان دفاع از حقوق بشرکردستان
email:
prmmkkurd1@gmail.com

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال