‎مریم شفیع پور با دستبند به بیمارستان منتقل شد

شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- مریم شفیع پور، دانشجوی زندانی که از روز پنجم مرداد ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می برد، طی هفته گذشته با دستبند و بدون اطلاع خانواده به یکی از بیمارستان های خارج از زندان اوین منتقل شده است. به گزارش هرانا، مریم شفیع پور، در حالی به علت وخامت وضعیت جسمی اش به بیمارستان منتقل شد که پزشکان بیمارستان تشخیص دادند، دلیل درد و ناراحتی ایشان در داخل زندان به درستی تشخیص داده نشده و داروهایی اشتباه تجویز شده است.
گفتنی ست که در بیمارستان از وی «سونوگرافی» به عمل آمده است که هنوز نتیجه آن اعلام نشده است. یک منبع آگاه نزدیک به خانواده شفیع پور می گوید: «کاهش وزن و رنگ پریدگی مریم شفیع پور در آخرین ملاقات کاملا مشهود بوده است.»

طی دفعات متعدد مراجعه مریم شفیع پور به منظور معالجه معده درد شدید و حالت تهوع به بهداری زندان اوین، در شیفت های مختلف، هر یک از پزشکان که در بهداری حاضر بوده اند، تشخیص های متفاوتی داده و انواع داروها را بر روی ایشان امتحان کرده اند ولی تغییری در وضعیت معده ایشان صورت نگرفته است.
‎این در حالیست که درخواست های متعدد خانم شفیع پور نیز برای انجام «آندوسکوپی معده» مورد موافقت پزشکان و مسئولان زندان قرار نگرفته است و در نهایت نیز هیچ درمان مناسبی برای بهبود درد معده و حالت تهوع وی صورت نگرفته است و نامبرده همچنان از این بابت در ناراحتی است.
‎هم چنین این زندانی سیاسی از ناراحتی قلبی، ناراحتی های پوستی، ناراحتی معده، دندان درد و اخیراً هم درد از ناحیه غدد لنفاوی در زندان دچار مشکل شده است.  مریم شفیع پور پیش تر، یک بار در زندان دچار بیهوشی شده بود.
‎پیش از این سازمان عفو بین الملل با ابراز نگرانی از سلامت مریم شفیع پور خواستار آزادی بی قید شرط و فوری و هم چنین درمان او شده بود.
‎گفتنی است مریم شفیع‌پور، دانشجوی سابق رشته‌ی مهندسی کشاورزی گرایش آب دانشگاه بین‌المللی قزوین است که پس از دو ترم تعلیق از تحصیل به دلیل فعالیت دانشجویی، در حالی که در ترم هشتم بود، از دانشگاه اخراج شد. او در سال ۸۹ نیز از سوی دادگاه انقلاب قزوین به خاطر فعالیت‌های دانشجویی و وبلاگ‌نویسی به یک سال حبس تعلیقی به مدت ۵ سال محکوم شد.
مریم شفیع‌پور اواسط تیرماه امسال از سوی دادسرای امنیت احضار شد و روز پنجم مرداد پس از حضور در دادسرای شماره دو (شهید مقدس) در زندان اوین، به دستور بازپرس بازداشت گردید.
‎شایان ذکر است، پرونده وی که به حکم دادگاه بدوی، به تحمل ۷ سال حبس تعزیری محکوم شده است، برای تجدید نظر به شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پور عرب ارسال شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال