‎«آسمان» دادگاهی شد/«بهار» در دیوان عالی کشور

‎شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- وکیل مدافع روزنامه‌های «آسمان» و «بهار» درباره آخرین وضعیت این دو روزنامه توضیحاتی ارائه کرد. جمال خندان کوچکی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در این باره گفت: از سوی دادستانی تهران برای روزنامه آسمان کیفرخواست صادر شد که این پرونده در تاریخ ۸/ ۲/ ۹۳ به شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران برای رسیدگی ارسال شده است.

وی گفت: هنوز وقت رسیدگی برای این پرونده تعیین نشده است.

‎این وکیل دادگستری همچنین درباره وضعیت روزنامه «بهار» گفت: پس از صدور حکم از شعبه ۷۶ دادگاه کیفری استان تهران مبنی بر شش ماه تعطیلی روزنامه، به حکم صادره اعتراض کردیم و در نتیجه اعتراض، این پرونده به شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور ارجاع شده است.

‎به گزارش ایسنا، پرونده روزنامه بهار ۱۵ دی ماه با حضور هیات منصفه مطبوعات مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس نظر هیات منصفه مطبوعات، روزنامه بهار در کیفرخواست اول به اتهام اشاعه فحشاء و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی مجرم شناخته نشد. در کیفرخواست دوم روزنامه مذکور به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

‎روزنامه بهار در کیفرخواست سوم به اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی، ایجاد اختلاف مابین اقشار جامعه، اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب علیه اصول قانون اساسی مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

‎سیدعلی اصغر غروی نویسنده مطلب درج شده در روزنامه بهار نیز به اتهام نشر مطالب خلاف موازین اسلامی، پخش شایعات و مطالب خلاف واقع و انتشار مطالب خلاف اصول قانون اساسی از سوی هیات منصفه مطبوعات مجرم شناخته شد و مستحق تخفیف دانسته نشد.

‎همچنین روزنامه «آسمان» مدتی پیش به واسطه درج مطلبی به نقل از داوود هرمیداس باوند که در آن مجازات قصاص را غیرانسانی خوانده بود، از سوی دستگاه قضایی توقیف شد.
 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال