‎پنج زندانی در اراک اعدام شدند/ ۲۷ نفر سحرگاه امروز اعدام شدند

پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲  – خبرگزاری هرانا – سحرگاه امروز در زندان مرکزی اراک پنج زندانی متهم به قاچاق مواد مخدر اعدام شدند. 

به گفته معاون دادستان اراک پنج قاچاقچی مواد مخدر در راستای اجرای حکم قضایی به اتهام خرید و فروش و حمل مواد مخدر و نگهداری حدود پنج کیلو گرم هروئین و کراک و ماده صنعتی شیشه در زندان مرکزی اراک اعدام شدند.

وی افزود متهم ردیف اول به هویت ع – ک ۲۵ ساله متهم به نگهداری پانصد و نود و هشت گرم و پنجاه سانتی گرم کراک محکوم در شعبه دوم انقلاب اسلامی اراک و متهم ردیف دوم نیز به هویت پ –ی ۲۴ ساله به جرم حمل و نگهداری هشتصد و نود گرم ماده صنعتی شیشه محکوم در شعبه دوم انقلاب اسلامی اراک و متهم ردیف سوم به هویت ع – الف ۳۷ ساله به جرم خرید و فروش یک کیلو و هشتصد گرم کراک محکوم در شعبه اول دادگاه انقلاب و همچنین متهمین ردیف چهارم و پنجم به هویتهای الف – ط ۳۵ ساله وم –ع ۲۹ ساله، جمعآ به جرم حمل و نگهداری دو کیلو و سیصد گرم کراک به ترتیب محکوم در شعب دادگاه اول انقلاب و شعبه دوم دادگاه انقلاب اراک به اعدام محکوم شدند. 

این مقام مسول گفت: حکم این افراد که به تایید دادستان کل کشور رسیده بود سرانجام پس از انجام کلیه تشریفات قانونی در زندان مرکزی اراک اجرا و به دار مجازات آویخته شدند. 

بنا بر اعلام مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با اعدام‌های جمعی در زندان‌های اراک، مشهد، ارومیه، کرج، هندیجان، اردبیل، شمار اعدام‌ها در طی روز جاری به ۲۷ نفر رسیده است که با توجه به اعدام مخفیانه ۱۱ نفر در کرج و پنج نفر در ارومیه احتمال می‌رود اعدام‌های امروز بیش از این رقم باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال