‎تجمع کارگران «نی بر» شوشتر برای دومین روز متوالی

‎یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- کارگران نی بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر امروز نیز در اعتراض به بی‌توجهی به مطالبات صنفیشان در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی تهران تجمع کردند. یکی از کارگران حاضر در این تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: امروز دومین روز متوالی است که حدود ۲۰۰ نفر ازکارگر فصلی نی بر (که در مزارع نیشکربه کار بریدن نیشکر اشتغال دارند) برای پیگیری مطالبات معوقه خود در تهران حضور دارند.

او گفت: جلسه‌ای که روز گذشته در خصوص رسیدگی به خواسته‌های صنفی کارگران در سازمان تامین اجتماعی تشکیل شده بود در‌‌ همان روز بی‌نتیجه پایان یافت.
‎به گفته وی، در ادامه همین جلسه قرار بود راس ساعت ۸ صبح امروز (یکشنبه) جلسه دیگری در سازمان تامین اجتماعی برگزار شود که منتفی شده‌است و به همین دلیل کارگران نی‌بر بار دیگر در مقابل دو ساختمان سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی گردهم آمده‌اند.
این کارگر با بیان اینکه کاگران نی‌بر حاضر در تهران خواهان پیگیری برای وصول مطالبات خود و همکارانشان هستند، افزود: تا این لحظه هربار که این کارگران برای وصول خواسته‌های خود اجتماع کرده‌اند از سوی مسئولان و کارفرما به آن‌ها وعده‌هایی داده شده است که تمامی آن‌ها در عمل برآورده نشده است.
‎این کارگر که خواست نامش فاش نشود در مورد وعدهای محقق نشده کارفرما وسایر مسئولان توضیح داد: پس از اعتراضات متعدد کارگران نی‌بر در سال‌های پیش که دامنه آن به پایتخت نیز رسید، نمایندگان کارگران و کارفرما جلسه مشترکی با سازمان تامین اجتماعی برگزار کردند که طی این جلسه مقرر شد تا بابت فصول بیکاری کارگران در سنوات گذشته (بسته به سابقه کار هر کارگر) کارفرما مبلغ ۷۰ میلیارد تومان به تامین اجتماعی واریز کند و به این ترتیب در سوابق بیمه‌ای کارگران فصلی که بخشی از سال را بیکارند، فاصله‌ای ایجاد نشود.
‎او افزود: پرداخت رقم ۷۰ میلیارد تومان توافقی بود که طی چندین جلسه بین مسئولان تامین اجتماعی و نمایندگان مجتمع کشت و صنعت شوش‌تر انجام شده بود و این شرکت نیز در جلسه مذکور برای پرداخت این مبلغ اعلام آمادگی کرده بود اما در حال حاضر تامین اجتماعی از دریافت مبلغ ۷۰ میلیارد تومان خودداری می‌کند و حدود ۹۰ میلیارد تومان طلب کرده است.
‎این کارگر نی‌بر مجتمع کشت و صنعت کارون شوشتر گفت: بسیاری از ما به سن بازنشستگی رسیده‌ایم اما به دلیل وجود فاصله در پرداخت حق بیمه فصول بیکاری، امکان بازنشسته شدن و استفاده از مزایای تامین اجتماعی را نداریم.
به گفته این نماینده صنفی کارگران، آنان علاوه بر اتصال سوابق بیمه‌ای، خواستار قرار گرفتن تحت حمایت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و پرداخت منظم دستمزد و حقوق هستند.
او در خاتمه گفت: با توجه به سوابق گذشته وعده مسئولان، اگر این بار نیز مطالبات ما با بی‌توجه‌ای همراه شود، به تجمعات خود ادامه خواهیم داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال