‎حکم زندان برای یک وکیل دادگستری

‎دوشنبه  ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- دادگاه انقلاب برای مسعود شمس‌نژاد در ارومیه، حکم زندان صادر کرد. به دنبال برگزاری یک جلسه محاکمه در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه، امروز یکشنبه ۹۲/۲/۲۸ رای قاضی شیخلو مبنی بر ۴ ماه حبس تعزیری برای مسعود شمس‌نژاد صادر شد. عثمان مزین وکیل شمس‌نژاد در گفتگوی کوتاه تلفنی با آژانس خبری موکریان گفت: «» بنا بر رای صادره توسط ریاست محترم شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه برای موکل بنده در خصوص اتهام عضویت در گروه‌های معارض نظام قرار منع تعقیب صادر شده ولی در رابطه با اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام مستندا به مواد ۵ – ۲۱۱ – ۱۹ قانون مجازات اسلامی به تحمل ۴ ماه حبس تعزیری درجه ۶ محکوم شده است. «»

مزین در پایان این گفتگو افزود: «» بنده و همکارانم (صالح نیکبخت و عباس جمالی) به این حکم اعتراض داریم چون با توجه به دفاعیات و روند جلسه دادگاه و محتویات پرونده مبنی بر اینکه هیچ دلیلی محکمه پسندی در آن ارایه نشده بود، انتظار می‌رفت موکل ما از تمامی اتهامات انتسابی تبریه حاصل نماید. فلذا در مهلت مقرر قانونی (بیست روز) نسبت به حکم صادره اعتراض خواهیم کرد «».
‎شایان ذکر است روز هفدهم ماه جاری جلسه رسیدگی به اتهامات مسعود شمس‌نژاد در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی شیخلو با حضور نماینده دادستان و وکلای مدافع نامبرده به صورت غیرعلنی برگزار شده بود.
‎یادآور می‌گردد یکسال پیش شمس‌نژاد ۳۷ روز را در بازداشتگاه اداره اطلاعات سپری کرد و سپس با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد تا به موجب آن بازداشت چنین پرونده‌ای برایش تدارک دیده شود و روانه این دادگاه گردد و اسفندماه سال گذشته نیز پروانه وکالت وی قبل از رسیدگی دادگاه به پرونده نامبرده بدون ذکر مدت زمان معین از سوی کانون وکلای استان آذربایجان غربی تعلیق شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال