‎زندانیان سیاسی رجایی شهر‫:‬ نه به اعدام را به خواست ملی تبدیل کنیم

‎چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی٬ جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) با انتشار بیانیه ای از اقدام اعتصابیون ترک در مرز دو کشور ایران و ترکیه بر علیه احکام اعدام توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از تلاش مدنی و انسانی ایشان تقدیر کردند.

«آگاهی یافتیم که گروهی از انسان های طرفدار مضمون اعلامیه جهانی حقوق بشر و کنوانسیون های الحاقی در همه زمینه ها (سازمان حمایت از قربانیان ترکیه) در مرز ایران و ترکیه (شهر وان) و مشخصا علیه احکام اعدام جمعی از زندانیان سیاسی ایرانی دست به اعتصاب غذای سه روزه زده اند.

جا دارد از این طریق همدلی خود را با آنان اعلام، و از تلاش مدنی و انسانی آنها سپاسگذاری نماییم.

همچنین لازم است تاکید کنیم با پیوستن جنبش اعتراضی مدنی، اجتماعی نه به اعدام می توان افکار عمومی کشوری، منطقه ای و بین المللی را علیه حکومت هایی که تلاش می کنند به بهانه اعدام و قصاص و یا هر عنوان دیگر مخالفین خود را از بین ببرند و یا خشونت را نهادینه کنند بسیج کرد و مستبدین را وادار به عقب نشینی و قبول خواسته های دمکراتیک نمایند.

این درسی است که ملت ها به حکومت های غیردمکرتیک می دهند. همچنین تاکید می کنیم خواسته هایی چون آزادی کلیه زندانیان سیاسی عقیدتی، نه به پوشش اجباری، تامین دستمزد متناسب با تورم برای مزدبگیران، حق اعتراض و تشکل های مدنی، حق تجمع، آزادی قلم و بیان و استقلال قوه قضائیه از ادارۀ حاکمه بر کشور چند خواسته ای است که در کنار خواسته نه به اعدام از سوی افراد و گروه های مختلف مطرح شده و از این طریق بر آنها تاکید می ورزیم».

افشین حیرتیان
باطیر شاه محمداف
حشمت الله طبرزدی
حمیدرضا برهانی
خالد حردانی
شاهرخ زمانی
کریم عزیز معروف
میثاق یزدان نژاد
ناصح یوسفی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۲ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال