‎قاچاق اعضای بدن هندی‌ها برای مشتریان ایرانی

جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ -IranSOS- روز پنجشنبه پلیس شهر لکنو در هند گزارش رسمی از وجود شبکه‌ای برای قاچاق کلیه ثبت کرد. در گزارش آمیتاب تاکور افسر ارشد پلیس شماره‌های تلفن و سایر شواهد مربوط به باندی وجود دارد که با استفاده از فیسبوک قاچاق اعضای بدن را مدیریت می‌کرده‌اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از تایمز آو ایندیا، بر پایه گزارش پلیس هند قیمت خرید و فروش کلیه توسط اعضای این باند بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار روپیه بوده است. بر پایه گزارش پلیس، پس از دیدن تبلیغات این باند در فیسبوک افسران پلیس با اعضای باند تماس برقرار کرده‌اند تا روشن شود که آیا واقعا چنین جرمی در حال وقوع است یا خیر.

‎افسر پلیس در قبال پیشنهاد فروش کلیه خود با وعده دریافت ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار روپیه (حدود ۲۵ میلیون تومان) رو به رو شده است. اعضای باند پس از پرس و جو درباره پاسپورت فرد متقاضی از وی خواسته‌اند تا به شهر پونه رفته تا از آنجا برای انجام عمل جراحی برداشتن کلیه به ایران پرواز کند. همه هزینه‌های این اقدام توسط باند مزبور پرداخت می‌شده است.

‎اعضای باند، اطلاعاتی در مورد شماره حساب، جزئیات پاسپورت، گروه خونی، سن و سایر مشخصات فرد متقاضی فروش را جمع‌آوری می‌کرده‌اند تا پرداخت پول وعده داده شده را برنامه‌ریزی کنند. به فروشنده گفته می‌شده که پول وعده داده شده نقد و پیش از پرواز به ایران پرداخت خواهد شد.

‎اعضای باند به فروشنده ۴۵ ساله کلیه گفته‌اند از آن جایی که در میانسالی است، برای فروش کلیه ۳۰۰هزار روپیه دریافت خواهد کرد و پیدا کردن مشتری برای کلیه وی در ایران ده روز زمان خواهد برد، ولی فروش کلیه فردی که کمتر از سی سال داشته باشد، فوری خواهد بود.

‎طرح اتهام علیه باند مورد نظر در هند در حالی روی داده که در هفته‌های اخیر، پیوند اعضای اتباع بیگانه در ایران خبرساز شده است. بنا بر قانون، اهدای عضو از سوی ایرانی‌ها به افراد خارجی ممنوع است و بنا بر دستورالعمل وزارت بهداشت در پیوند اعضای شهروندان غیرایرانی، گیرنده و دهنده عضو هر دو باید خارجی باشند.

‎در فروردین ماه امسال، دلالان اعضای بدن می خواستند کلیه یک مرد ایرانی را به یک خارجی پیوند بزنند که با حضور بموقع بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ناکام ماندند. بیمار که یک شهروند عراقی بود با کارت ملی جعلی ایرانی به یکی از بیمارستان‌های فوق تخصصی تهران منتقل می‌شود تا تحت عمل جراحی پیوندکلیه قرار گیرد. این در حالی است که این بیمارستان امکانات عمل جراحی پیوند کلیه را ندارد، ولی با این حال به شکل عجیبی برای پیوند پذیرای مرد عراقی می‌شود.

‎در نتیجه این حوادث مدیرکل نظارت و اعتباربخشی بیمارستان های وزارت بهداشت گفته که اگر مسئولان بیمارستانی در پیوند اعضا تخلف کنند، آن بیمارستان تعطیل می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال