تداوم اعتصاب غذا و محدوديت عليه يک زندانی سياسی در زندان بندر عباس

شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ -IranSOS- حسن جوانی زندانی سیاسی کهنسال و بیمار زندان بندرعباس در اعتراض به شرایط نگهداری خود که چهارده روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است، کماکان در اعتصاب غذا بسر می برد. بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، این زندانی سیاسی ۵۷ ساله زندان بندرعباس که از عارضه قلبی، مشکلات پروستات و همروئید رنج می‌برد، چهارده روز پیش از بند ۱۲ زندان مرکزی بندرعباس به بند ۲ این زندان که از آمار بالا و شرایط بهداشتی نامناسب برخوردار است منتقل شد و دست به اعتصاب غذا زد.

یک منبع مطلع از زندانی سیاسی به کمپین گفت که این زندانی با یک زندانی دیگر بنام محمد دسترس که از عوامل مسئولان زندان و همواره با دستور مستقیم مسئول زندان ، دیگر زندانیان را اذیت و آزار می دهد و حسن جوانی با این زندانی درگیر و از وی شکایت می کند که بعد از آن به دستور رئیس زندان بندر به سلول انفرادی منتقل میشود.
وی اعتصاب غذای خود را از روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز کرده و هم اکنون با توجه به بیماری‌هایی که ذکر شد در شرایط نامناسبی بسر می‌برد.
حسن جوانی که سابقه بازداشت و زندان‌های طولانی مدت در دهه شصت را داشته است، این‌بار در مهر ماه ۱۳۹۰ بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به اتهام اقدام علیه امنیت کشور و هواداری از یکی از گروههای اپوزیسیون به ۱۰ سال حبس در تبعید زندان بندرعباس محکوم شد و این حکم عینا در دادگاه تجدیدنظر به تایید رسید.
‏http://kampain.info/mer.php?id=982

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال