آزادی موقت دو زندانی سیاسی کرد با قید وثیقه

‎دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۰۲ ‫-IranSOS-‬ دو فعال سیاسی کرد که در تاریخ سوم آبان‌ماه سال۱۳۹۲ ، توسط نیروهای سپاه پاسدارن بازداشت شده بودند. دیروز یکشنبه با قید وثیقه، موقتا از زندان سقز آزاد شدند. به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دو فعال سیاسی کرد به نام‌های هادی و امید تام اهل شهرستان مریوان که سوم آبان‌ماه سال ۱۳۹۲ ، در نزدیکی روستای “وزمله” از توابع شهرستان بانه، توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و بعد چهار ماه ماندن در بازداشتگاه های اداره اطلاعات شهر سنندج و سقز بودند، روز شنبه سوم اسفند ماه سال ۱۳۹۲ به زندان شهر سقز منتقل شده بودند. که دیروز يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ با قید وثیقه ۳۰۰ میلیونی تومانی، موقتا از زندان آزاد شدند.

یک منبع مطلع در این باره به کمپین گفت که این دو زندانی هفته گذشته در دادگاه انقلاب شهرستان سقز مورد دادگاهی قرار گرفتند و بنابه به دستور قاضی دادگاه، آنها با قید وثیقه ۳۰۰ میلیونی تا روز دادگاهی آینده که تاریخ آن معلوم نیست بطور موقت از زندان آزاد شدند.
گفتنی است که در تاریخ سوم آبان‌ماه سال۱۳۹۲ ، در نزدیکی روستای “وزمله” از توابع شهرستان بانه، میان نیروهای سپاه و گروهی از افراد مسلح، درگیری رخ داد. که در این درگیری سه تن از نیروهای وابسته به یکی از احزاب کرد به نام‌های هوشیار ( ریبوار) عزیزنژاد ، امجد تام و آزاد سالم در نخستین ساعات درگیری با نظامیان سپاه جان خود را از دست دادند. که بعد از این درگیری این دو بردار مریوانی توسط نیروهای سپاه پاسداران بازداشت و مدتهای طولانی را تحت آزار و شکنجه سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات تحمل کردند.
‏http://kampain.info/mer.php?id=1005

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال