ماشالله حائری به کما رفت

سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ – ۲۰۱۴-۰۶-۰۳ -IranSOS- ماشالله حائری زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) لحظاتی پیش در حالت اغماء به یکی از بیمارستان های بیرون از زندان انتقال یافت. به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی٬ ماشالله حائری زندانی سیاسی بند ویژه امنیتی زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت) لحظاتی پیش و پس از فرورفتن به حالت اغماء، به علت شرایط وخیم چسمانی به یکی از مراکز درمانی بیرون از زندان منتقل گردید.

این زندانی سیاسی ساعت یازده شب امشب، و به هنگام صرف شام در سالن محل نگهداری زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت به علل نامعلومی به اغماء فرو رفت.

آقای حائری پیشتر و در هفدهم اردیبهشت ماه نیز به علت خونریزی مغزی و در حالی که از ناحیه گوش ها و بینی دچار خونریزی شده بود به بیمارستان دی تهران منتقل شد و پس از سپری کردن قریب به بیست روز در مراکز درمانی هفته گذشته مجدداً و بدون انجام هیچگونه اقدام خاص پزشکی، با بی تفاوتی مسئولان قضایی به تبعیدگاه رجایی شهر کرج بازگردانده شده بود.

وضعیت جسمانی آقای حائری که پیشتر نیز به علت مشکلات حاد قلبی چندین بار مورد عمل آنژیوپلاستی قلب قرار گرفته است، طی هفته های اخیر به حدی نامطلوب بوده است که حتی بدون کمک دیگر زندانیان قادر به انجام امور شخصی و روزانه خود نبود و پزشکی قانونی نیز با توجه به ضعف جسمانی شدید وی، گواهی عدم تحمل کیفر برای این زندانی سیاسی صادر کرده بود که آن نیز مورد بی توجهی مسئولان قضایی و مدیران زندان قرار گرفت و حتی اعتراض و مکاتبات دیگر زندانیان این بند با مدیران زندان برای رسیدگی به وضعیت آقای حائری هم تا به امروز بی پاسخ گذاشته شد.

اردشیر زارع زاده دبیر کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی گفت: «توجه مسئولان قضایی کشور را به ماده ۲۲۹ آیین نامه اجرایی سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی كشور در رابطه با وظایف قانونی ایشان در قبال زندانیان بیمار جلب کرده و خواستار اقدامات فوری و متناسب درمانی در قبال آقای حائری هستیم».

وی همچنین اضافه کرد: «در گذشته، زندانیان سیاسی همچون هدی صابر، امید میرصیافی، اکبر محمدی، امیرحسین حشمت‌ساران، محسن دگمه چی، حسن ناهید و موارد بیشمار دیگر به علت بی توجهی سهوی یا عامدانه مسئولان قضایی طی سالیان گذشته جان خود را در زندان های جمهوری اسلامی از دست داده اند و در این زمینه مدیران قضائی و رهبران جمهوری اسلامی باید پاسخگو باشند».

کمیته دفاع از زندانیان سیاسی تاکید می کند که کوتاهی در آغاز فوری و جدی روند درمانی این زندانی سیاسی که در حال حاضر در وضعیت بسیار خطرناکی به سر می برد، بی شک منجر به تکرار فجایعی همچون موارد گذشته خواهد گردید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال