خطر اعدام هشت زندانی سیاسی و عقیدتی را تهدید می‌کند

چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۶-۰۴-IranSOS- بنا به آخرین خبر موثقی که به ” کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ” رسیده، چهار زندانی سیاسی کُرد بنامهای: محمد عبداللهی، مصطفی سليمی، علی و حبيب افشاری، حکم اعدام آنها از سوی ديوان عالی تاييد و به دايره اجرای احکام فرستاده شده و خطر جدی اجرای حکم اعدام آنها وجود دارد. این چهار زندانی سیاسی کُرد بارها از سوی مقامات امنیتی استان کردستان تهدید به اجرای حکم اعدام شده است. از طرفی دیگر با وجود وعده مسئولین مبنی بر نقض حکم اعدام حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی ایشان همچنان در خطر اجرای حکم قرار دارند.

اطلاعیه:
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان‌ها و تشکل‌های حقوق بشری
خطر اعدام هشت زندانی سیاسی و عقیدتی را تهدید می‌کند

۵٣ زندانی سیاسی و عقیدتی کرد محکوم به اعدام
بنا به آخرین خبر موثقی که به ” کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ” رسیده، چهار زندانی سیاسی کُرد بنامهای: محمد عبداللهی، مصطفی سليمی، علی و حبيب افشاری، حکم اعدام آنها از سوی ديوان عالی تاييد و به دايره اجرای احکام فرستاده شده و خطر جدی اجرای حکم اعدام آنها وجود دارد. این چهار زندانی سیاسی کُرد بارها از سوی مقامات امنیتی استان کردستان تهدید به اجرای حکم اعدام شده است.
از طرفی دیگر با وجود وعده مسئولین مبنی بر نقض حکم اعدام حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی ایشان همچنان در خطر اجرای حکم قرار دارند.
حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی چهار زندانی اهل سنت کرد که حکم اعدامشان در دیوان عالی کشور به تائید رسیده و پرونده ایشان هم‌اکنون به شعبه ۱ اجرای احکام دادسرای مقدسی اوین ارجاع شده در خطر اعدام قرار دارند.
این درحالی است که پس از اعتصاب غذای ۷۵ روزه این ۴ زندانی اهل‌سنت مسئولین قضایی به ایشان قول داده بودند که حکم اعدامشان لغو شده و پرونده‌هایشان مجدداْ در دادگاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اینبار به ایشان اجازه می‌دهند تا وکیل به دادگاه معرفی نمایند.
این چهار زندانی اهل‌سنت به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی» در طی دادگاهی مغشوش و بدون حق داشتن وکیل در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
گفتنی است که هم‌اکنون اسامی زندانیان کرد محکوم به اعدام را حداقل ۵٣ تن هستند که با اتهام‌های سیاسی و مذهبی در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران در انتظار اجرای حکم قرار دارند.
لذا ما به عنوان کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، از کلیه نهادهای فوق و مجامع بین‌امللی، خواهان مداخله موثر، فعال و فوری هستیم، زیرا جان، امنیت زندانیان سیاسی و مدنی کُرد در خطر جدی می‌باشد. و همان‌گونه که روزبه‌روز بر آمار فعالین کُرد محکوم به اعدام افزوده می‌شود و دستگاه قضایی و امنیتی حکومت جمهوری اسلامی در پی اعدام یکایک این فعالین می‌باشد. بر این اساس مداخه موثر و حمایت تمامی انسان‌های آزاده و مجامع بین‌المللی در مقطع حساس كنونی از زندانيان سياسی و مدنی كرد، مانع از وقوع هر فاجعه و تراژدی دیگری می‌باشد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ – ۲۰۱۴ June 03

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال