‎بازرسی ماهانه زندانیان اهل‌سنت بدون حفظ کرامت انسانی زندانیان

چهارشنبه ۱۴ خرداد۱۳۹۳ ‫-۲۰۱۴-۰۶-۰۴-IranSOS-‬ روز شنبه سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج مورد بازرسی قرار گرفت و زندانیان این بند بدون رعایت کرامت انسانی و بصورت بی ادبانه مورد بازرسی قرار گرفتند.به گزارش هرانا، ساعت ۳ بعد از ظهر روز شنبه ۱۰ خرداد ماه سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج مورد بازرسی ماهانه قرار گرفت. این سالن که به زندانیان اهل‌سنت اختصاص دارد و اغلب ایشان را شهروندان کرد تشکیل می‌دهند هم‌اکنون نزدیک ۱۰۰ زندانی را در خود جای داده است.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: “روز شنبه ۷۰ تن از ماموران امنیتی زندان به این سالن حمله کردند و پس از بازرسی کل اتاقها و حسینیه وسایل زندانیان را بهم ریخته و به آنها بی‌احترامی کردند.”
‎وی در ادامه گفت: “ماموران برخی وسایل شخصی زندانیان را با خود بردند و زندانیان را مورد بازرسی بدنی قرار دادند. در هنگام بازرسی کتاب‌های قرآن زیر دست و پا افتاده بود که این موضوع باعث بروز ناراحتی در بین زندانیان این سالن شد.”
‎وی ضمن اینکه این بازرسی را بدون شئونات اخلاقی و اسلامی عنوان کرد گفت: “یک سری از وسایل قیمتی زندانیان از قبیل انگشتر و غیره توسط ماموران به سرقت رفته است.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال