زندان در تبعید! دور تازه فشار بر زندانیان سیاسی کُرد در زندانهای جنوب ایران

یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۶-۰۸-IranSOS- در ماه های اخیر دور تازه ای از فشار علیه زندانیان سیاسی کُرد در زندنهای جنوب ایران ، از جمله زندانهای میناب ، بندر عباس و بندر لنگه آغاز شده است. به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،تداوم قطع تلفن ها ، اذیت و آزار و فشار روز افزون علیه زندانیان و عدم درمان و رسیدگی پزشکی ، موضوعاتی هستند که فشار روحی و روانی زیادی را برای زندانیان سیاسی کُرد در زندان های میناب ، بندرعباس و بندر لنگه بوجود آورده است.

تبعید زندانیان سیاسی برای گذراندن دوران محکومیت به شهرهای دور از محل زندگی شان همچنین دشواری های زیادی را برای خانواده ها بوجود می آورد.خانواده ها به دلیل دوری راه ناگزیز از ملاقات هفتگی با عزیزان شان صرف نظر می کنند و با فاصله زمانی بیشتری فرزندان خود را ملاقات خواهند کرد که این اتفاق هم بر زندانی فشار روحی وارد می کند و هم بر خانواده ها.
تبعید زندانی علاوه بر فشارهای روحی مضاعف برای زندانی و خانواده اش آثار دیگری نیز برای خانواده زندانیان دارد ،تحمیل هزینه های سنگین مادی برای انجام سفرهای مکرر به شهری که زندانی برای گذراندن دوران محکومیتش به آن منتقل شده ،از جمله این آثار منفی است.
هم اکنون بیش از ده ها زندانی سیاسی کُرد که به سالهای طولانی زندان محکوم و از شهرهای کردستان به جنوبی ترین زندانهای ایران تبعید شده اند و همواره از طرف مسئولان این زندانها تحت فشار و مورد آزار و اذیت قرار می گیرنند.
علی مرادی ، کمال شریفی ، کریم موسی زاده ، محمد حسین رضایی ، افشین سهراب زاده ، بدیع حسین پناهی و زندانیانی سیاسی دیگر که همگی به اتهام سیاسی به سالهای طولانی زندان و تبعید محکوم شده اند و در زندانهای جنوب ایران هم اکنون دوران حبس خود را می گذارنند.
‏http://kampain.info/mer.php?id=1015

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال